خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 12:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در جریان نظارت میدانی از شرکت توسعه نیشکر؛

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از کشت و صنعت دعبل خزاعی بازدید کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور در شرکت توسعه نیشکر خوزستان از کشت و صنعت دعبل خزاعی بازدید کرد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس و عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در جریان نظارت میدانی از شرکت توسعه نیشکر خوزستان از شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی بازدید کردند.

گفتنی است کشت و صنعت دعبل خزاعی یکی از هفت کشت و صنعت زیرمجموعه شرکت تکسعه نیشکر است که در آن علاوه بر کشت نیشکر با استفاده از ملاس باقی مانده آن الکل با خلوص ۹۶ درصد تولید می‌شود.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این نظارت میدانی، شرکت توسعه نیشکر ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دارد که ۸۴ هزار هکتار آن قابل کشت بوده و در هفت کشت و صنعت تقسیم شده است و ۳۰ درصد نیاز داخلی را تامین و سهم ۵۰ درصدی از تولید شکر داخلی را بر عهده دارد.لازم به ذکر است متوسط نیاز کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده و در سال ۹۶ حدود یک میلیون ۹۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد. در شرکت توسعه نیشکر کارخانه کاغذسازی در حال احداث است تا از باگاس نیشکر کاغذ تولید کند.

گفتنی است شرکت توسعه نیشکر از شیوه‌های جدید برا آبیاری مزارع استفاده می‌کند تا مصرف آب و رشد علف هرز را کاهش دهد و برداشت محصول را ماشینی کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378568
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار