خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نجفی:

دولت با ابربدهکاران بانکی مقابله کند تا امکان ارائه تسهیلات خرد بیشتر شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بانک‌ها باید به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات خرد بانکی عمل کنند، گفت: دولت آینده در راستای مبارزه با فساد حتما باید با ابر بدهکاران بانکی برخورد کرده تا با تسویه بدهی آنها امکان پرداخت وام های خرد برای بانک‌ها فراهم شود.

ابراهیم نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بانک‌ها باید به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات خّرد بانکی عمل کنند، گفـت: یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی این است که تا زمانی که ابر بدهکاران بانکی بدهی‌های خود را تسویه نکنند، عملا پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها نوعی خلق پول بوده که موجب افزایش نقدینگی در کشور می‌شود.  

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: دولت‌ها باید برای مقابله با بانک‌ها ابر بدهکاران بانکی را به مردم معرفی کرده و با افزایش فشار، آنها را مجبور به پرداخت بدهی خود کنند تا دست بانک ها باز شده و امکان پرداخت وام خّرد به مردم را داشته باشند.

نمایند مردم آستانه اشرفیه در مجلس دوازدهم با بیان اینکه بیش از نیمی از اهداف تبصره 18 در سال 1402 محقق نشده است، عنوان کرد: وام‌ها از پرداخت تسهیلات خرد مانند وام ازدواج، ودیعه مسکن، جوانی جمعیت و ... طفره می‌روند لذا دولت آینده در راستای مبارزه با فساد حتما باید با ابر بدهکاران بانکی برخورد کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار موثر مجلس یازدهم اصلاح ساختار بانک مرکزی بود. در گذشته بانک‌ها از بانک مرکزی استقراض کرده و همواره موتور نقدینگی در کشور روشن بود ضمن اینکه بانک مرکزی هم اقتدار لازم را در اختیار نداشت. اما پس از اصلاح قانون این اختیار به بانک مرکزی داده شد تا جلوی تولید نقدینگی در کشور بیاستد. این قانون هم اکنون از کلیدی ترین قوانین مجلس بوده و هر دولتی باید آن را به درستی اجرایی کند.

پایان پیام

  • کد خبر : 380256
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار