خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 10:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین پور:

دخالت دولت درباره فعالیت بخش خصوصی کاهش یابد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هر دستگاهی سنگی را پیش روی بخش خصوصی انداخته و اجازه نمی دهد تا مشکلات این بخش برطرف شود.

امان الله حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش رشد اقتصادی کشور گفت: متاسفانه فشار بر بخش خصوصی و به اصطلاح پا گذاشتن بر گلوی تولیدکننده در همه سازمان‌ها و ارگان‌های دولت وجود دارد.



نماینده مردم «اسفراین» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فشار بر بخش خصوصی را با در نظر گرفتن مباحث قانونی کم کنیم، تصریح کرد:فشار بر بخش خصوصی باید برداشته شده و این بخش باید به نوعی آزاد گذاشته شود.



عضو کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین مربوط به اصل 44 هم عدم فشار بر بخش خصوصی را دنبال می کند، اظهار کرد: متاسفانه اهداف پیش روی اصل 44 قانون اساسی در برخی از امور مربوطه محقق نشده  و این امر پذیرفتنی نیست.



این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات پیش روی بخش خصوصی نشات گرفته از مزاحمت ها بوده و نه  نظارت‌ها، اظهار کرد: متاسفانه هر دستگاهی سنگی را پیش روی بخش خصوصی انداخته و اجازه نمی دهد تا مشکلات این بخش برطرف شود.



وی با اشاره به بروکراسی پیچیده پیش روی بخش خصوصی بیان کرد: برخی از مسائل پیش روی بخش خصوصی چنان پیچیده بوده که این امر باعث اعتراض و انتقاد تولید کننده شده است.



حسین‌پور تاکید کرد: نباید به تولید در کشور ظلم شود و یکی از دلایلی هم که  باعث عدم رشد اقتصادی و تولید می شود، همین فشار بی اندازه دستگاه های متعدد به نحوه کار بخش خصوصی است. بنابراین تنها راهکار در این بخش این است که ما دخالت دولت در بخش خصوصی را کم کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 373158
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار