خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/08 - 09:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آزادی‌خواه:

خودکفایی در تولید گندم حفظ شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در حوزه کشت گندم کماکان خودکفایی کشور حفظ شده و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک توسط گندم‌کاران تولید می‌شود.

احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران، گفت: در حوزه کشت گندم کماکان خودکفایی کشور حفظ شده و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک توسط گندم‌کاران تولید می‌شود.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس قواعد موجود دولت باید تنها خریدار گندم در بازار باشد اما در زمینه خرید تضمینی این محصول چالش‌های جدی را ایجاد می‌کند.











احد آزادی‌خواه


 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه خرید تضمینی گندم ضریب افت بالای محصول است که توسط مراکز خرید تعیین می‌شود، عنوان کرد: با اعلام ضریب افت محصول گندم خریداری شده توسط بخش دولتی کشاورزان با زیان بسیار زیادی مواجه می‌شوند.



آزادی‌خواه با اشاره به اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران، متاسفانه موجب دلسردی و بی‌انگیزگی کشاورزان را شده است، ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه دولت ملزم شده تا درصورت عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران سود تاخیر را به کشاورزان پرداخت کند، در حال حاضر کشاورزان تنها خواستار دریافت اصل مطالبات خود هستند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: علی رغم تورم موجود در کشور و افزایش هزینه‌های تولید شامل بذر، کود، سم، آبیاری و برق قیمت گندم بسیار نازل است و کشاورزان را مجبور به فروش محصول به دلالان و خریداران آزاد می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 300144
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار