خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 15:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سنگدوینی مطرح کرد؛

حمایت مجلس از توسعه اشتغال‌های خانگی در برنامه هفتم توسعه

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از حمایت مجلس در راستای توسعه اشتغال‌های خانگی خبر داد و گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه موظف است نسبت به تأیید صلاحیت مؤسسات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات توسعه کسب و کار اقدام کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در رابطه با توسعه اشتغال در کشور، گفت: به منظور توسعه اشتغال به‌ویژه اشتغال‌های حاصل از ایجاد کسب وکارهای خرد خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک با اولویت استقرار در مناطق محروم و روستایی، دولت در برنامه هفتم توسعه موظف است نسبت به تأیید صلاحیت مؤسسات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات توسعه کسب و کار با وظایفی نظیر طراحی مدل‌های کسب وکار برای ایجاد و توسعه بنگاه‌ها، تسهیل فرآیند تأمین مالی، تضمین مالی یا بیمه‌ای اقدام کند.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به‌منظور توسعه پایگاه‌های آمار و اطاعات بازار کار و به‌منظور توسعه سامانه‌های کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری مرکز آمار ایران و سایر مراجع اطلاعاتی، موظف به طراحی و استقرار سامانه ملی اطلاعات بازار کار مشتمل بر توصیف و تحلیل سالانه وضعیت بازار کار و برآورد وضعیت آتی بازار کار، حداکثر تا پایان 3 ماه اول سال اول برنامه هفتم با محوریت بخش خصوصی، شهرداریها و سمن‌ها است.



وی با بیان اینکه در پی مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حق دریافت مبلغی اضافه بر مبلغ تسهیلات پرداختی را ندارند، افزود: در راستای انتظام‌بخشی به عملیات بانکی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه، سامانه‌های داخلی خود را به نحوی اصلاح کنند که هرگونه ایجاد تعهدات و پرداخت وجوه تحت عنوان تسهیلات بدون اخذ شناسه یکتای صادره از سامانه سمات امکانپذیر نباشد.



سنگدوینی اظهار کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تحت هیچ عنوان حق دریافت مبلغی اضافه بر مبلغ تسهیلات پرداختی را ندارند و فقط مجاز به دریافت مبلغ در قبال خدمات بانکی هستند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین مطرح کرد: هرگونه دریافت و پرداخت مقرر در عملیات بانکی خارج از عقود شرعی و قانونی، ممنوع و باطل است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367566
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار