خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 19:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در گفت و گو با خانه ملت مطرح شد

ثبت نام از کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات انجام شد/ فرآیند معرفی کاندیداهای نهایی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات به صحن مجلس از زبان «مفتح»

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام از داوطلبین برای کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان عصر امروز انجام شد.

محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ذکر این نکته که کمیسیون برنامه و بودجه امروز جلسه ای نداشت، از ثبت نام داوطلبین جهت کاندیداتوری بر ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان در مجلس خبر داد.

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرآیند ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان امروز برگزار و ساعت 15 روز جاری به اتمام رسید و فعلا آمار دقیقی از تعداد ثبت نام کنندگان نداریم.

مفتح با اشاره به فرآیند انتخاب کاندیداهای نهایی ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان و معرفی آنها به صحن مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه، تاکید کرد: ابتدا کمیته ای با عنوان کمیته دیوان محاسبات در این کمیسیون تشکیل شده و در ادامه، استعلام هایی از افراد ثبت نام کننده صورت می گیرد تا پیشینه این افراد بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در ادامه کمیته مذکور 4 کاندیدا برای ریاست دیوان محاسبات و 4 کاندیدا برای ریاست بر دادستانی دیوان محاسبات که تائید صلاحیت شده اند را انتخاب کرده و به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی می کند، بیان کرد: افراد معرفی شده در ادامه به کمیسیون برنامه و بودجه مراجعه کرده و از پیشینه کاری خود دفاع می کنند و نهایتا کمیسیون دو کاندیدا را برای ریاست دیوان محاسبات و 2 کاندیدا را برای دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی می کند.

مفتح با بیان اینکه در ادامه 2 کاندیدای دیوان و 2 کاندیدای دادستانی دیوان در صحن علنی از برنامه خود دفاع خواهند کرد، بیان کرد: به موجب این فرآیند نهایتا  یک نفر به عنوان رئیس دیوان محاسبات و یک نفر به عنوان دادستان دیوان محاسبات پیرو نظر و رای نمایندگان در صحن علنی، انتخاب می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380700
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار