خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 11:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی:

تکمیل پروژه خط انتقال آب سد آزادی ظرفیت اشتغال 3 هزار نفر را ایجاد می‌کند

نماینده مردم پاوه در مجلس با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب سد آزادی به دشت حر از سال 1382 تا کنون تکمیل نشده است، گفت: دشت حر یک هزار و 500 هکتار وسعت دارد که تکمیل پروژه انتقال آب به آن می‌تواند برای 3 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کند.

رستگار یوسفی نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: شهرستان‌های روانسر و ثلاث باباجانی از نظر کشاورزی دارای زمین های حاصلخیزی هستند و روانسر یکی از قطب های کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک در سطح کشور است اما مشکل عمده موجود تامین آب مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در سطح ملی در دستورکار است و باید نظام مهندسی آب به عنوان برنامه ملی مدنظر قرار بگیرد، ادامه داد : از 9 رودخانه مهم کشور 7 رودخانه مهم در حوزه زاگرس قرار دارد و در این شرایط شهرستان روانسر به عنوان قطب کشاورزی می‌تواند نیاز استان کرمانشاه را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش عمده آب مورد نیاز حوزه کشاورزی با برداشت از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود، عنوان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده هر ساله با افت شدید منابع آبی زیرزمینی مواجه هستیم که خطراتی ازجمله فرونشست را به همراه دارد.

یوسفی با بیان اینکه طرح عظیم سامانه آبی گرمسیری در صورت تکمیل نیاز آبی اراضی کشاورزی دشت ذهاب و دشت ازگله و شهرستان ثلاث باباجانی را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: سامانه آبی سردسیری خواست همه مردم منطقه است و سه استان از این سامانه بهره‌مند می‌شوند و با اجرای آن راندمان تولید بخش کشاورزی ارتقاء پیدا می‌کند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال آب سد آزادی به دشت حر از سال 1382 تا کنون تکمیل نشده است، ادامه داد: دشت حر یک هزار و 500 هکتار وسعت دارد که تکمیل پروژه انتقال آب به آن می‌تواند برای 3 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان پاوه محل تامین درآمد مردم باغداری است، عنوان کرد: با توجه به مرزهای فعال موجود ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی به کردستان عراق وجود دارد و این موضوع معیشت مردم را نیز تامین می‌کند و از برخی مسائلی که بیکاری به همراه دارد را نیز از بین می‌برد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379611
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار