خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 13:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولیدکننده در بازار رقابتی ناچار به استفاده از تحقیق و توسعه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در بازار رقابتی تولیدکننده ناچار به استفاده از تحقیق و توسعه است،گفت: در صورتی که برای کالاهایی که وارد می‌شد اما اکنون در کشور تولید می‌شود، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود، امکان رشد از طریق تحقیق و توسعه فراهم می‌شود.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره ضرورت الزام واحدهای تولیدی به تحقیق و توسعه، گفت: برای توسعه R&D در شرکت‌ها می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد؛ در وهله نخست باید رقابت ایجاد شود به این معناکه بدون ایجاد رقابت و فقط با تشویق و اجبار نمی‌توان واحدهای تولیدی را به تحقیق و توسعه تشویق کرد.



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که شرکتی بداند اگر تحقیق و پژوهش انجام ندهد، در آینده با رقبایی روبه‌رو می‌شود که در بازار از آن‌ها شکست خواهد خورد، ناچار است به دنبال تحقیق و توسعه رود.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در بازار رقابتی تولیدکننده ناچار به استفاده از تحقیق و توسعه است، اضافه کرد: همانند آنچه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان دیده شده، می‌توان برای تولید کالایی که پیش از این وارد می‌شده، مشوق‌هایی در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات، تأمین مالی، تسهیلات و... در نظر گرفت.



عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در صورتی که برای کالاهایی که تاکنون وارد می‌شد اما اکنون در کشور تولید می‌شود، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود، امکان رشد از طریق تحقیق و توسعه فراهم می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373849
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار