خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/07 - 15:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح کرد؛

توضیحات معاون وزیر نفت درباره دلایل ازدحام در جایگاه های سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره ازدحام در جایگاه های سوخت در مدت اخیر گفت:اصلاح دستگاه‌های کارتخوان جایگاه‌ها، افزایش تعداد جایگاه‌های کوچک مقیاس و تک سکو و... ازجمله اقداماتی است که در راستای کاهش ازدحام در جایگاه‌ها در دستور کار داریم.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت پس از اجرای طرح ایجاد محدودیت در سوخت‌گیری خودروها و کاهش تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها، گفت:از آنجا که ما باید مردم را به سمت استفاده از کارت سوخت شخصی خودشان سوق دهیم تا مصرف کنترل شود و با توجه به اینکه در این کارت‌ها ماهانه 60 لیتر سهمیه سوخت وجود دارد، همچنین صاحبان خودرو می‌توانند از طریق نرخ دوم بنزین، به میزان 150 لیتر از کارت جایگاه‌ها سوخت‌گیری کنند، بنابراین به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها بودیم تا مردم از کارت سوخت خود استفاده کنند که در این راستا اطلاع‌رسانی جهت دریافت کارت سوخت شخصی انجام شد.



معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا قبل از اعمال این قانون تراکنش‌ها از طریق کارت‌های شخصی سوخت صرفا دو الی سه درصد بود و بیشتر افراد با کارت جایگاه‌دار سوخت‌گیری می‌کردند، ادامه داد: این اتفاق به‌دلیل شکاف قیمتی با کشورهای همجوار سبب شد، رشد مصرف غیرقابل قبول شود لذا با اجرای قانون به راحتی توانستیم کارت‌ها را رصد و پایش کنیم البته انجام این رصد با توجه به الزام دستگاه‌های نظارتی برای ما ضروری بود. 



وی با بیان اینکه با اعمال این روش تا این لحظه استفاده مردم از کارت‌های سوخت شخصی که صرفا دو الی سه درصد بود به 65 درصد رسیده است، افزود: همچنین برای افرادی که کارت شخصی خود را فراموش کرده و بدون کارت به جایگاه آمده‌اند شرایطی در نظر گرفته شده تا بتوانند از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.



کاهش در میزان سوخت‌گیری سیاستی برای کنترل مصرف



سالاری با بیان اینکه کاهش در میزان سوخت‌گیری سیاست دیگری برای کنترل مصرف به شمار می‌آید، اظهار کرد: این سیاست طی چند ساله گذشته در برخی از استان‌ها اجرایی شده است چراکه برخی از خودروهای پلاک شده در یک منطقه، در جای دیگر سوخت‌گیری می‌کنند، اما با این اقدام ضمن تراز مدیریت مصرف، تراکنش‌ها را نیز مدیریت کنیم.



مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با یادآوری شکل‌گیری جریان رسانه‌ای خارج از کشور پیرامون اینکه قرار است قیمت بنزین گران شود، مطرح کرد: درحالی این جریانات شکل گرفت که افزایش قیمت نه تنها در قانون نیامده، بلکه دولت و مجلس هیچ تصمیمی برای آن نگرفته‌اند اما رسانه‌ها با کلید واژه‌های مختلف بر روی این مسئله مانور می‌دهند.



وی مطرح کرد: باوجود تزریق سالانه حدود یک و نیم تا دو میلیون خودور به جامعه، اما به تبع آن جایگاه‌ها افزایش پیدا نمی‌کنند و حتی خودروهای فرسوده نیز از ناوگان خارج نمی‌شوند، بنابراین از آنجا که میان ورودی و خروجی خودروها ناهماهنگی وجود دارد باید این مسئله را یکی از عوامل مهم ازدحام در جایگاه‌های سوخت دانست.



معاون وزیر نفت مطرح کرد: اصلاح دستگاه‌های کارتخوان جایگاه‌ها، افزایش تعداد جایگاه‌های کوچک مقیاس و تک سکو و... ازجمله اقداماتی است که در راستای کاهش ازدحام در جایگاه‌ها در دستور کار داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 367533
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار