خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 14:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاجی بابایی در نشست با اعضای «هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان» مطرح کرد

تلاش‌ بودجه‌ای برای حمایت از حوزه فرهنگی کشور/ ایجاد فضای مثبت رسانه‌ای موجب پذیرش هرگونه نقادی می شود

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای «هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان» ،گفت: مطبوعات باید فضای مثبتی را از نظر آگاهی رسانی شکل داده و در کنار این فضا، نقادی کنند، حتما نقادی در این فضا، پذیرفته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه صمیمانه حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعضای «هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان» درباره «اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور و حوزه مطبوعات، معضلات و مشکلات» ، ظهر امروز در این کمیسیون برگزار شد.



در جریان این جلسه اعضای «هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان» نقطه نظرات و دغدغه های صنفی خود را مطرح کرده و تاکید داشتند که استان همدان از جمله استان های سرآمد در حوزه رسانه محسوب می‌شود.



همچنین در این جلسه عنوان شد؛ خانه مطبوعات استان همدان حدود 500 عضو داشته و 3 روزنامه به صورت منظم در این استان  منتشر می‌شود. همچنین بیش از 40 نشریه مکتوب و 50 پایگاه خبری در این استان به فعالیت می پردازند.



اعضای «هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان»  در این جلسه تاکید داشتند که باید حمایت از رسانه ها در قالب طرح و لایحه‌ای در مجلس پیگیری شود. همچنین در ادامه این جلسه عنوان شد که استان همدان نیازمند برگزاری یک جشنواره رسانه‌ای است و وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌ها باید از رسانه های کشور حمایت جدی داشته باشند.



همچنین مسئولین حاضر در این جلسه، دغدغه‌های خود درباره عدم پرداخت یارانه کاغذ، ارائه اظهارنامه ارزش افزوده از سوی مطبوعات و عدم تخصیص منابع یارانه ای به مطبوعات در  بودجه سالیانه را مطرح و خواستار رفع این مشکلات بودند.



حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان این جلسه درباره تلاش‌های صورت گرفته پیرو حمایت از بخش فرهنگی کشور در بودجه، نکاتی را مطرح کرد.



وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در زمینه تحولات صورت گرفته در استان همدان بیان کرد: بالندگی استان همدان در عرصه مطبوعات در جوانان و مردم این استان هم وجود دارد.



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه توسعه استان همدان شکل گرفته شده است، ادامه داد: این شبکه همواره به دنبال کار آمدی و اوج گرفتن است  و هیچ کس نمی تواند به آن آسیبی وارد کند.



وی با بیان اینکه رشد و آینده نگری در استان همدان افزایش پیدا کرده است،ادامه داد: برخی از مسائل ممکن است فعلا جواب ندهد و زمان بر باشد اما باید تاکید داشت که حرکت صورت گرفته رو به جلو است.



حاجی بابایی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است که فردی را برای مسئولیتی انتخاب می کنند که نمی تواند عهده دار آن مسئولیت باشد، ادامه داد: گاهی اوقات افرادی را برای مسئولیتی تعیین می کنیم که با آن مسئولیت بیگانه است که باید این قبیل مشکلات برطرف شود.



وی در ادامه ضمن تبریک به انتخاب هیات مدیره جدید مطبوعات در استان همدان بیان کرد: مطبوعات باید فضای مثبتی را از نظر آگاهی رسانی شکل داده و در کنار این فضا، نقادی کنند، حتما نقادی در این فضا، پذیرفته خواهد بود.



در پایان این نشست صمیمانه، حمیدرضا حاجی بابایی با تقدیم لوح یابودی، از تلاش های برخی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان قدردانی کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375076
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار