خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/16 - 21:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کاظمی:

تعطیلی برخی شعب بانکی موجب سرگردانی مردم در شهرستان‌ها شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از تعطیلی برخی شعب بانکی در شهرستان‌ها که موجب بر زمین ماندن امور بانکی مردم شده، انتقاد کرد.

علی کاظمی باباحیدری  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کاهش تعداد شعب برخی بانک‌ها در شهرستان‌های کوچک، گفت: اگرچه براساس تصمیم شورای پول و اعتبار مقرر شد؛ تعداد شعب بانکی کاهش یابد اما این مصوبه باید در شهرهای بزرگ که به فاصله هر 200 متر یک شعبه بانکی وجود دارد، اجرایی شود این در حالی است که به واسطه عملی شدن این مصوبه، شعب بانکی در شهرستان‌هایی با 7 هزار جمعیت تعطیل شده‌اند و مردم برای انجام خدمات بانکی سرگردان هستند.



اگرچه برخی معتقدند با الکترونیکی شدن عملیات بانکی می‌توان از تعداد شعب بانکی کاست اما باید به این نکته نیز دقت کرد که افراد مسن توانایی کار با کامپیوتر و استفاده از اینترنت برای امور بانکی را ندارند و باید مکانیزم بانکی مناسب برای آنها پیش بینی شود



نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برخی معتقدند با الکترونیکی شدن عملیات بانکی می‌توان از تعداد شعب بانکی کاست اما باید به این نکته نیز دقت کرد که افراد مسن توانایی کار با کامپیوتر و استفاده از اینترنت برای امور بانکی را ندارند و باید مکانیزم بانکی مناسب برای آنها پیش بینی شود.



ضرورت ورود رئیس بانک مرکزی به موضوع تعطیلی شعب بانک‌ها



وی اظهار کرد: وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی باید در اجرای سیاست کاهش شعب بانکی به وضعیت و جمعیت شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشند تا این امر موجب آزار و اذیت مردم نشود.



این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: حتی در روستاهایی -که تقاضای تبدیل شدن به شهر را دارند- شعب بانک صادرات و سپه تعطیل شده که موجب نارضایتی مردم است.



تعطیلی بانک‌ها در شهرستان‌ها موجب بر زمین ماندن امور بانکی شده است



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه به دلیل تعطیلی برخی بانک‌ها در شهرستان‌ها بسیاری از امور بانکی بر زمین مانده است، ادامه داد: در صورتی وزیر اقتصاد به موضوع تعطیلی برخی شعب بانک در شهرستان ها ورود نکند و اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام انجام نگیرد، طرح سوال از وزیر اقتصاد دور از انتظار نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 290736
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار