خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری:

تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی تولید را با چالش مواجه کرده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی گلایه و نارضایتی‌ کشاورزان را به همراه داشته و تولید را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور محرابیان وزیر نیرو، گفت: وزارت نیرو در زمینه تامین آب و برق کشور و رفع مشکلات تلاش های بسیار زیادی انجام داده است اما متاسفانه در برخی از مناطق با قطعی برق چاه‌های کشاورزی مواجه هستیم که به تولید شدیدا آسیب وارد می‌کند.



رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تامین برق چاه‌های کشاورزی تمهیداتی در نظر بگیرید زیرا کشاورزان با آسیب های شدیدی مواجه می‌شوند، ادامه داد: مقرر شده وزارت نفت برای برقدار کردن پمپ چاه های کشاورزی به وزارت نیرو کمک کند، اگر کمک کاری صورت گرفته به ما اعلام کنید زیرا بر اساس قانون ماموریت وزارتخانه های نفت و نیرو در این حوزه مشخص شده است.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موارد تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی است و کشاورزان از این موضوع گلایه دارند و نارضایتی‌هایی را به همراه داشته و تولید را با چالش جدی مواجه کرده است، عنوان کرد: افزایش تساعدی هزینه آب و برق در بخش کشاورزی که امنیت غذایی را تامین می‌کند مشکلاتی را به همراه دارد.



وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز هر ساله پراکنش بارشی را داشته ایم اما طی سال جاری بارندگی ها مناسب نبوده و مزارع گندم به آبیاری نیاز دارند، ادامه داد: به دغدغه های کشاورزان در حوزه برق و آب توجه ویژه ای داشته باشید./



پایان پیام

  • کد خبر : 373409
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار