خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 15:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاجی پور با انتقاد از تصمیم جدید معاون اول رئیس جمهور:

تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج خیانت به کشاورزان است/ وعده‌های دولت به برنجکاران محقق نشد

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه کماکان محصول سال گذشته برنجکاران در انبارهای آنها باقی مانده، گفت: دولت بجای اینکه ارز ترجیحی را در راستای حمایت از کشاورزان و واردات کود و سم هزینه کند آن را به واردات برنج اختصاص و در اختیار واردکنندگان قرار داده است.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تصمیم دولت برای تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برنج از تالار 2 به تالار 1 بورس کالا انتقال یافته و برای آن ارز ترجیحی در نظر گرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: به کشاورزان قول دادید که از آنها حمایت کنید اما در شرایطی که برنجکاران اقدام به کشت کرده‌اند و محصول سال گذشته آنها خریداری نشده مجددا برای واردات این محصول ارز ترجیحی اختصاص داده اید، این حمایت از کشاورز نیست.

وی با اشاره به اینکه کماکان محصول سال گذشته برنجکاران در انبارهای آنها باقی مانده، ادامه داد: دولت بجای اینکه ارز ترجیحی را در راستای حمایت از کشاورزان و واردات کود و سم هزینه کند آن را به واردات برنج اختصاص و در اختیار واردکنندگان قرار داده است.

حاجی پور با تاکید بر اینکه عدم حمایت از کشاورزان باعث کاهش انگیزه تولید و تشویق به تغییر کاربری شالیزارها می‌شود، عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید چرا نباید چتر حمایتی دولت بر روی سر کشاورزان خصوصا برنجکاران باشد؛ ارز ترجیحی را می‌توان به تامین نهاده‌های کشاورزان اختصاص داد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورت حمایت از کشارزان می‌توان در زمینه برنج به خودکفایی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: واردکنندگان برنج باقی مانده روی دست کشاورزان را با قیمت هر کیلوگرم 50 هزار تومان و پایین‌تر از نرخ مصوب خریداری کرده‌اند و اکنون در قبال آن به دنبال دریافت مجوز واردات با ارز ترجیحی هستند که این خیانتی برزگ به کشاورزان است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377939
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار