خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/20 - 12:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رحیمی مطرح کرد:

تخریب باغ‌های تهران نشان از عدم درک از مدیریت شهری

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه موفقیت مدیریت شهری در گرو ایجاد توازن و همخوانی میان محیط زیست و رفاه شهری است، گفت: تخریب باغ‌های باقی مانده توسط شورای شهر تهران نشان از عدم درک نیازهای واقعی پایتخت است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در انتقاد به مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر تخریب 62 باغ به منظور ایجاد برج، گفت: تخریب 62 باغ برج‌ در تهران خسارت بزرگی به محیط زیست خواهد زد، ضمن آنکه تعارض عمیقی میان رفاه شهری و محیط زیست ایجاد می‌کند.



اگرچه با تخریب باغ‌های تهران همزمان سودی به برج‌ساز و شهرداری رسیده و چندین شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود اما باید پرسید به چه قیمتی، به قیمت وارد کردن آسیب غیرقابل جبران به محیط زیست پایتخت؟!



موفقیت مدیریت شهری در گرو ایجاد توازن و همخوانی میان محیط زیست و رفاه شهری



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه موفقیت مدیریت شهری در گرو ایجاد توازن و همخوانی میان محیط زیست و رفاه شهری است، افزود: ایجاد این توازن به معنای تخریب یک باغ برای برج‌سازی و کاشتن نهال در جای دیگر از شهر نیست چراکه فضای تنفسی تهران به لحاظ زیست محیطی به قدری محدود است که فضاهای سبز متراکم اطراف نیز جوابگوی نیازهای اکوسیستمی تهران نیستند.



تخریب باغ‌های باقی مانده توسط شورای شهر نشان از عدم درک واقعیت



وی با اشاره به اینکه تخریب باغ‌های باقی مانده توسط شورای شهر و  شهرداری نشان از عدم درک واقعیت و نیازهای واقعی شهر تهران و اندیشیدن صرف به درآمدزایی است، ادامه داد: اگرچه با تخریب باغ‌های تهران همزمان سودی به برج‌ساز و شهرداری رسیده و چندین شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود اما باید پرسید به چه قیمتی، به قیمت وارد کردن آسیب غیرقابل جبران به محیط زیست پایتخت؟!











باغ معنوی


رحیمی با بیان اینکه کاشتن درخت در مکان دیگر نیز نمی‌تواند فقدان باغات را جبران کند چراکه در شهر تهران فضای وسیع و خالی که بتوان انبوهی از درختان را کاشت محدود است ضمن آنکه درختان باغات تهران تنومند، با عمر چندین ساله و حتی تاریخی هستند.



مجلس ورود خواهد کرد



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار کرد: اگرچه مدیریت شهر تهران در اختیار شورای شهر است اما اگر حجم اینگونه مصوبات به قدری افزایش یابد که بقای فضای سبز و محیط زیست تهران را تحت تاثیر قرار دهد، مجلس به مسئله ورود خواهد کرد ضمن آنکه انتظار است سازمان محیط زیست و استانداری تهران گزارشی از این وضعیت به مجلس ارائه دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 275958
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار