خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 09:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کوچکی نژاد مطرح کرد:

تاکید بر اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:مسئولین دولت چهاردهم باید اجرای قانون جهش تولید مسکن را به جد مد نظر قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال اجرای این قانون باشند.

کوچکی نژاد

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت متوقف نشدن اجرای قانون جهش تولید مسکن و اعطای زمین به خانوارهای داری3 یا ۴ فرزند در دولت چهاردهم گفت: مسکن یکی از نیازهای اصلی خانوارها بوده و دولت‌ها باید تکالیف خود در قبال ساخت مسکن را به درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اهمیت حوزه مسکن، مجلس قوانین موثر و متعددی را در این بخش به تصویب رساند، ادامه داد: از این رو مجلس قوانینی همچون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین ساماندهی اجاره بهای مسکن را به تصویب رساند تا در این بخش اصطلاحا کار را تمام کرده باشد و به نوعی دست دولت را برای انجام امور محوله باز کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به موجب قانون جهش تولید مسکن دولت باید سالیانه یک میلیون مسکن بسازد و نباید فرصت زمانی لازم را از دست بدهد، چرا که هرگونه فرصت از دست رفته می‌تواند نیازها در بخش مسکن را تلنبار کرده و به نوعی کشور را در این حوزه دچار عقب ماندگی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم و وعده‌های داده شده در این بخش اظهار کرد: به واقع مسئولین دولت چهاردهم تاکید بر قانون داشته و همچنین اجرای برنامه هفتم توسعه را مد نظر قرار داده اند که این مسئله جای بسی خوشحالی دارد بنابراین به موجب همین قوانین، ساخت مسکن در کشور مد نظر بوده و دولت چهاردهم نیز باید در این بخش پیشگام باشد از این رو مسئولین دولت چهاردهم باید اجرای قانون جهش تولید مسکن را به جد مد نظر قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال اجرای این قانون باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای  قانون جوانی جمعیت خانواده ، بیان کرد: به موجب این قانون هم باید به خانواده هایی که دارای ۳ یا ۴ فرزند بودند ، دویست متر زمین در استان محل سکونت آنها داده شود،لذا دولت باید در جریان اقدامات خود در حوزه مسکن، به احکام قانونی جوانی جمعیت و خانواده توجه داشته و به تکالیف مهم در این بخش نیز عمل کند چرا که قطعاً ارائه زمین به خانوارها می‌تواند نقش موثری در تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : بنابراین دولت چهاردهم باید در راستای اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت خانواده و همچنین تخصیص اعتبارات در این بخش اهتمام داشته باشد و وزیر راه نیز برای تسریع در تخصیص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر به تکالیف قانونی خود بپردازد./

پایان پیام

  • کد خبر : 384013
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار