خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/22 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آزادی خواه:

تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم خسارت جبران ناپذیری به همراه دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با تاخیر در اعلام نرخ 19 هزار و 500 تومانی خرید تضمینی گندم مجددا واردکننده این محصول می‌شویم و این یک خطر و خسارت بسیار سنگین است.

احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خیرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، گفت: برابر با قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی موظف است قیمت کالاهای اساسی خصوصا گندم را به عنوان یکی از مهمترین کالاهای استراتژیک به موقع اعلام کنند، به این معنا که پیش از فصل کشت نرخ محصولات اعلام شود تا انگیزه کشت به کشاورزان گندمکار القاء شود.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل کشت گندم در بسیاری از مناطق کشور گذشته و باید یک ماه پیش، نرخ خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد، ادامه داد: کشاورزان باید با اطلاع از قیمت محصولات اقدام به انتخاب کشت کنند.



وی عنوان کرد: با اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم مشکلی برای تامین نیاز سال آینده نخواهیم داشت در غیر اینصورت مجددا به واردکننده این محصول استراتژیک تبدیل می‌شویم و بخش قابل توجهی از درآمد ارزی کشور باید صرف واردات گندم شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهکار حوزه کشاورزی در سال زراعی گذشته تولید بیش از 10 میلیون تن گندم بود، افزود: با تاخیر در اعلام نرخ 19 هزار و 500 تومانی خرید تضمینی گندم مجددا واردکننده این محصول می‌شویم و این یک خطر و خسارت بسیار سنگین است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 371423
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار