خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/24 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی:

تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم را بپذیریم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تاثیر گذاراست و باید آن را بپذیریم ،گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت ارز آن هم ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تاثیرگذار است و می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

یوسفی

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: مردم در زمینه افزایش نرخ از گلایه‌مندی‌های زیادی دارند.

نماینده مردم «اهواز و باوی» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر مدیریت در بانک مرکزی در یک سال گذشته گفت: پیرو این جابجایی صورت گرفته اقدامات موثری در حوزه بانک مرکزی رخ داد تا نتایج این اقدامات، موجب جلوگیری از افزایش قیمت دلار شود اما باز هم شاهد این هستیم که متاسفانه بازار غیر رسمی ارز دوباره مجدداً باعث افزایش قیمت دلار شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نگران شرایط فعلی هستند، بیان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت ارز  آن هم ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تاثیرگذار است و می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات بانک مرکزی پیرو مدیریت آقای فرزین، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که برخی از تصمیمات  بانک مرکزی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نتیجه‌ای نداشته است.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر اتفاق خاصی در زمینه سبد تقاضایی ارزی در کشور نداشته‌ایم، گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی رخ نداده و این مسئله نشان می‌دهد بخشی از این نوسانات نشأت گرفته از موضوعات روانی است. بنابراین باید تصمیمات جدی‌تری در زمینه مدیریت ارزی کشور اتخاذ شود. همچنین باید بپذیریم که ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تاثیرگذار است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377060
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی