خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/07 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رحیمی مظفری:

بیش‌برآوردی قیمت نفت در بودجه توسط مجلس صورت نگرفت

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه چالش‌هایی را میان مجلس و دولت ایجاد کرده است، گفت: بیش‌برآوردی قیمت نفت در بودجه توسط مجلس صورت نگرفت.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ادعای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر بیش‌برآوردی قیمت نفت در قانون بودجه سال 1402 توسط مجلس که منجر به ناترازی درآمدی آن‌ها شده است، گفت: دولت بصورت مشخص درآمد حاصل از برخی منابع مانند فروش و صادرات میعانات گازی را نیز در بودجه نیاورد که مجلس به این بحث توجه کرد، بنابراین بیش‌برآوردی قیمت نفت در بودجه توسط مجلس صورت نگرفت و هر آنچه دولت خود آورده بود به تصویب نمایندگان رسید.



نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مدعی است طی ماه‌های اخیر نفت بیشتری به فروش رسانده و به‌یقین درآمد آن افزایش یافته است، افزود: برخلاف این ادعای دولت مبنی بر اینکه به فروش بیشتری از نفت دست یافته است اما ما هنوز شاهد افزایش اعتبار پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی نبودیم.



وی ادامه داد: آقای منظور نباید ضعف‌های خودشان را دائما به گردن مجلس بی‌اندازند و حداقل یکبار درباره تعطیلی پروژه‌های عمرانی در  سراسر کشور توضیح دهد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگرچه رئیس جمهور و معاونان وی در تلاش برای برقراری حداکثر تعامل با مجلس هستند اما متاسفانه اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه میان مجلس و دولت چالش‌هایی را ایجاد کرده است.



بنابراین گزارش، رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی مدعی شده بیش‌برآوردی قانون بودجه سبب ناترازی درآمدی آن‌ها شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 370718
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار