خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/17 - 16:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نورقلی‌پور با اشاره به برنامه وزارت صمت برای داخلی‌سازی صنایع:

بومی‌سازی صنایع در حد شعار باقی نماند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اگرچه برنامه‌ریزی برای تعمیق داخلی‌سازی امر پسندیده‌ای است اما نکته مهم اجرایی کردن این برنامه‌ها است تا توجه به داخل و شناسایی صنایع ارزبر در حد شعار باقی نماند.

رامین نورقلی‌پور عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه وزات صنعت، معدن و تجارت برای شناسایی 20 صنعت ارزبر و بومی‌سازی آنها، گفت: وزارت صمت باید برنامه بومی‌سازی صنایع را باجدیت پیگیری کرده و زمینه گسترش این مهم را فراهم کند.



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح ساماندهی صنعت خودرو، شرکت‌های خودروسازی ملزم شدند میزان استفاده از قطعات داخلی را با التصاق برچسب نمایش دهند.



بومی‎سازی صنایع بر روی کاغذ باقی نماند



وی با بیان اینکه باید با راهکارهای عملی به دنبال بومی سازی صنایع باشیم، اظهار کرد: اگرچه برنامه‌ریزی برای تعمیق داخلی‌سازی امر بسیار مهم و پسندیده‌ای است اما نکته اصلی اجرایی کردن برنامه‌ها است تا توجه به داخل و شناسایی صنایع ارزبر در حد شعار باقی نماند.



اگرچه در ماه‌های گذشته وزارت صمت فراخوان‌هایی مبنی بر استفاده از توان داخلی برای ساخت قطعات خاص و ویژه- قطعات وارداتی- منتشر کرد اما تولید پژو 301 بدون حضور خودروساز اصلی با اما و اگر همراه است چراکه باید قطعاتی که در گذشته به صورت CKD وارد کشور می‌شد، در حال حاضر در داخل تولید شود



این نماینده مردم در مجلس دهم درباره توان خودروسازان داخلی برای ساخت پژو 301 بدون حضور این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی و دانش یکی از مواد قرارداد شرکت پژو با ایران بود.



تولید پژو 301 بدون حضور این شرکت در ایران با اما و اگر همراه است



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه در ماه‌های گذشته وزارت صمت فراخوان‌هایی مبنی بر استفاده از توان داخلی برای ساخت قطعات خاص و ویژه- قطعات وارداتی- منتشر کرد اما تولید پژو 301 بدون حضور خودروساز اصلی با اما و اگر همراه است چراکه باید قطعاتی که در گذشته به صورت CKD وارد کشور می‌شد، در حال حاضر در داخل تولید شود.



نورقلی‌پور تصریح کرد: داخلی سازی یکی از مهم ترین برنامه‌های کشور است که تمامی وزارتخانه‌ها باید توان خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که بومی‌سازی به دانش و تکنولوژی روز دنیا نیاز دارد می‌توان با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها بسیاری از موانع موجود را برطرف کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 284165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار