خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/24 - 12:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بدری:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های عضویت در سازمان شانگهای در گروی ایجاد زیرساخت ارتباطی و ترانزیتی

عضو کمیسیون عمران در مجلس در مجلس استفاده از ظرفیت عضویت در سازمان همکاری های شانگهای را در گروی وجود زیرساخت‌ مناسب حمل و نقل و ترانزیت در کشور دانست و گفت: از ظرفیت کشورهای عضو می‌توانیم برای تکمیل و توسعه کریدورهای اصلی استفاده کنیم.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفـت: همواره عضویت در پیمان‌ها و امضای تفاهمنامه‌ها میان کشورهای مختلف زمینه و فرصت همکاری بیشتری را برای کشورهای همسایه دارای اشتراکات منطقه‌ای فراهم می‌کند. از این رو عضویت ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای نیز فرصتی خوبی برای تجارت، بازگانی و توسعه اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود که به خنثی سازی تحریم‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس استفاده از ظرفیت عضویت در سازمان همکاری های شانگ‌های را در گروی وجود زیرساخت‌ مناسب حمل و نقل و ترانزیت در کشور دانست و عنوان کرد: اختلافات میان کشورهای اروپایی با روسیه و وقوع جنگ اوکراین فرصتی را برای کشورمان فراهم کرده تا از مزایای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ترانزیت کالا بیشتر بهره مند شویم، اما این مهم در گروی وجود زیرساختهای ارتباطی و ترانزیتی است که امروزه به دلیل نبود این زیرساخت‌ها از ظرفیت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم.



عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: معمولا در تفاهم نامه‌ها الزامات یا مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری کشورهای عضو وجود دارد، از این رو می‌تواند از این فرصت برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ریلی و کریدورهای شمال - جنوب و شرق- غرب بهره مند شویم. بی تردید این فرصت با توجه به تلاش‌های دولت و حاکمیت ایجاد شده که قابل تقدیر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364916
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار