خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/01 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
میرزاده در تشریح نشست کمیسیون آموزش خبر داد:

پرداخت بدهی بنیاد شهید به دانشگاه‌ها از طریق تهاتر املاک و مالیات

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مقرر شده بدهی بنیاد شهید بدهی خود به دانشگاه‌ها را به صورت تهاتر املاک و تهاتر مالیات بپردازد.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه شنبه 1 مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یر اساس نخستین دستور کار جلسه امروز، بدهی بنیاد شهید به دانشگاه‌ها بابت شهریه دانشجویان خانواده‌های ایثارگر در دانشگاه‌های پولی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با حضور مسئولان بنیاد شهید، وزارت علوم و دانشگاه آزاد مورد بحث قرار گرفت.



نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون بنیاد شهید موظف است بخشی از شهریه این دانشجویان را به دانشگاه‌ها بپردازد ولی تاکنون بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات این مراکز آموزشی را پرداخت نکرده است.



وی افزود: با توجه به آنکه به لحاظ وضعیت مالی و بودجه‌ای، بنیاد شهید قادر به این کار نیست مقرر شد تهاتر مالیاتی و تهاتر املاک صورت گیرد؛ یعنی بنیاد شهید بدهی‌های خود به دانشگاه ها را به صورت املاک بپردازد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مقرر شد بنیاد شهید درباره عواقب این کار و کسری بودجه این نهاد به رئیس جمهور در قالب نامه‌ای گزارش دهد.



اولویت دادن به رشته‌های مهارتی در تمام دانشگاه‌ها



وی درباره دستور کار دوم جلسه توضیح داد: بررسی نحوه اجرای قانون مصوب مجلس درباره هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اولویت دادن به رشته‌های مهارتی در دستور قرار داشت که با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.



میرزاده افزود: با توجه به اینکه شورای عالی مهارت چندی پیش با دستور معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد، دبیر آن در جلسه کمیسیون حضور داشت تا گزارشی از عملکرد شورای عالی مهارت ارائه دهد.



به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اولویت دادن به رشته‌های مهارتی در تمام دانشگاه‌ها، اولویت‌دهی مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی و آموزش لازم برای تربیت فارغ التحصیلانی ماهر از جمله محورهای این گزارش بود، ضمن آن که شورای عالی مهارت مقدماتی فراهم کرده تا هم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش رشته‌های مهارتی از موازی‌کاری جلوگیری کنند و هم از امکانات موجود بهتر استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 285316
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار