خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 18:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی؛

برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی متناسب با سطح زیرکشت در دستورکار قرار می‌گیرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برداشت آب از آبخوان ها و سفره های زیرزمینی به تناسب سطح زیرکشت و نیاز کشاورز برای تولید بیشتر و با کیفیت تر در دستورکار قرار می‌گیرد.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه 27 فروردین ماه) کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر نیرو، گفت: بر اساس گزارش ها روند کار به خوبی پیش می‌رود، شعار سال حاکی از جهش تولید و مشارکت مردم است و در بخش‌های کشاورزی باید جهش تولید را داشته و مشارکت مردم را که وجود دارد حمایت و پشتیبانی کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی را که در نشست با وزیر نیرو مطرح کردیم در خصوص برقی کردن چاه‌های کشاورزی بود، ادامه داد: در این زمینه ایراد قانونی وجود دارد که مقرر شد وزارت نیرو پیشنهاد خود را در این خصوص ارائه و با هماهنگی یکدیگر بتوانیم این مانع قانونی را برطرف کنیم و بتوانیم تا پایان سال تمامی چاه‌های کشاورزی را برق دار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائل مهم مطرح شده قطعی برق چاه‌های کشاورزی بود، عنوان کرد: اگر بخواهیم به تولید ارزشمند دست پیدا کنیم و شعار سال معنا پیدا کند حتما باید از قطع برق چاه‌های کشاورزی جلوگیری شود. پیشنهاد ما برای جلوگیری از آسیب دیدن تولید است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس نوید ارزشمند وزارت نیرو،  برداشت آب از آبخوان ها و سفره های زیرزمینی به تناسب سطح زیرکشت و نیاز کشاورز برای تولید بیشتر و با کیفیت تر در دستورکار قرار می‌گیرد، ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود تولید کنندگان بدون دغدغه تولید می‌کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377236
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی