خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/26 - 14:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سیاهکلی:

برخی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی از شرایط انحصاری بازار سوءاستفاده می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:برخی تولیدکننده ها، توزیع‌کننده ها و فروشنده های لوازم خانگی از شرایط انحصاری کنونی بازار سوءاستفاده می‌کنند، زیرا تناسب عرضه و تقاضا از بین رفته و رقابتی در بازار وجود ندارد.

لطف اله سیاه کلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: زمانی که بازار انحصاری می‌شود، مشکلات بسیاری مانند دلالی کاذب ایجاد خواهد شد و ممکن است که تولیدکنندگان در قیمت، کیفیت و عرضه سوءاستفاده کنند و بازار سیاه به وجود آید.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه لوازم خانگی با توجه به محدودیت واردات، برخی از تولیدکنندگان بازار را انحصاری کردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با متخلفان این حوزه برخورد کند.



وی با بیان اینکه انحصار بازار لوازم خانگی باید با تدبیر مناسب شکسته شود، اضافه کرد: وزارت صمت باید بستر لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند ما نیز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی داریم کمک‌های لازم برای کاهش انحصار بازار لوازم خانگی را انجام دهیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:برخی  تولیدکننده ها، توزیع‌کننده ها و فروشنده های لوازم خانگی از شرایط انحصاری کنونی بازار سوءاستفاده می‌کنند زیرا تناسب عرضه و تقاضا از بین رفته و رقابتی در بازار وجود ندارد که باید مدیریت و تدبیر لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها صورت گیرد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای تنظیم بازار داخل و ارتقای کیفیت لوازم خانگی باید هر تولیدکننده ملزم شود که میزان مشخصی از تولیدات خود را صادر کند با اجرای این سیاست تولیدکنندگان ناچار می‌شوند که محصولات باکیفیت تولید کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361778
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار