خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/04 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباسپور:

برخی از سایت‌های خودروسازان چه در خارج و چه در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد/تامین مالی خودروسازان گران تمام می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی از سایت‌های خودروسازان چه در خارج و چه در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد، گفت: بخشی از گران بودن خودرو مربوط به گرانی مواد اولیه است، زیرا با رشد نرخ ارز قیمت مواد اولیه وارداتی موردنیاز تولید نیز افزایش می‌یابد و این موضوع بر بهای تمام شده تولید اثرگذار است.

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره علل گرانی خودرو، کفت: بخشی از گران بودن خودرو مربوط به گرانی مواد اولیه است، زیرا با رشد نرخ ارز قیمت مواد اولیه وارداتی موردنیاز تولید نیز افزایش می‌یابد و این موضوع بر بهای تمام شده تولید اثرگذار است، رشد حقوق کارگران و نرخ بیمه نیز بر این موضوع موثر است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های تولید در خودروسازی‌ها به سیاست‌های ارزی دولت بستگی دارد، ادامه داد: جهت‌گیری نظام بانکی در تامین ارز موردنیاز این واحدها را نیز نباید نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع مالی در خودروسازان نکته بسیار حائز اهمیتی است، اضافه کرد: برخی از سایت‌های خودروسازان چه در خارج و چه در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد اما گاهی تحت تاثیر مسائل سیاسی ناچار به حفظ این سایت‌ها هستیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تامین مالی خودروسازان گران تمام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر به طور مثال قطعه به شکل ckd تولید و به تبریز ارسال می‌شود اما پس از اینکه به خودرو تبدیل شد، دوباره به تهران باز می‌گردد که این اقدامات هزینه مالی این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و دولت باید فکری برای آن کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377558
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی