خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 12:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده برمی:

با واردات نمی‌توان به صورت دائم بازار مرغ را کنترل کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با واردات نمی‌توان به صورت دائم بازار گوشت مرغ را کنترل کرد، گفت: فلزات درحال حاضر بر مبنای دلار به فروش می‌رود اما مواد غذایی و کشاوزی به صورت ریالی عرضه می‌شوند.

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ثبات در بازار گوشت مرغ، گفت: به دنبال این بوده ایم تا مشکلات واحدهای مرغداری را در زمینه تامین نهاده دامی و جوجه یک روزه برطرف کنیم، اما حقیقت این است افرادی که دست آنها می‌رسد صورت مسئله را پاک کردند و واردات دوباره حاکم شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار گوشت مرغ ثبات دارد اما با واردات، نه تولید داخل، ادامه داد: مرغداران طی ماه‌های اخیر فشارهای بسیار زیادی را تحمل کردند و ما به دنبال این بوده ایم که تولید داخل را حمایت کنیم اما دست‌های پنهان پشت پرده برنده این ماجرا بودند.

وی با تاکید بر اینکه ثبات بازار باید با حمایت از مرغداران کشور ایجاد شود شود، عنوان کرد: زمانی که تولیدکننده داخلی فعال شود کارگران شغل دارند، مالیات دریافت و نهاده دامی تامین می‌شود و چرخه تولید درحال حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات نمی‌توان به صورت دائم بازار گوشت مرغ را کنترل کرد، گفت: فلزات درحال حاضر بر مبنای دلار به فروش می‌رود اما مواد غذایی و کشاوزی به صورت ریالی عرضه می‌شوند.

علیزاده برمی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه مرغ و تخم مرغ با زندگی روزمره  مردم ارتباط دارد و نمیتوان این اقلام را خریداری نکرد، افزود: با افزیش نرخ دلار قیمت نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران نیز افزایش پیدا می‌کند اما اجازه نمی‌دهند محصول نهایی متناسب با آن افزایش پیدا کند و همین موضوع زیان آنها را به همراه دارد./

پایان پیام

 

 

 

خبرنگار: محسن خزایی

  • کد خبر : 371617
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار