خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 15:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا:

بانک مرکزی بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کند/نقدینگی به سمت تولید حرکت نمی‌کند

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، گفت:بانک مرکزی باید به واسطه اختیارات خود بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کرده و به آنها تذکر داده تا این بانک‌ها به مسیر اصلی خود، یعنی بانکداری بازگردند.

حسینی کیا

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر عملکرد بانک‌ها در افزایش نقدینگی، گفت: متاسفانه بانک مرکزی تمرکزی روی عملکرد بانک‌های خصوصی نداشته و این بانک‌ها متاسفانه در برخی از موارد عملکرد نامطلوبی دارند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل عدم رضایت بانک مرکزی از بانک‌های خصوصی این بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری حرکت کرده و از بانکداری دور شده اند.

حسینی کیا با اشاره به آثار نامطلوب خلق نقدینگی در اقتصاد کشور تاکید کرد: بانک مرکزی باید مدیریت درستی بر عملکرد بانک‌های خصوصی در زمینه خلق نقدینگی داشته باشد.

نماینده مجلس شورایی اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی باید به واسطه اختیارات خود بانک‌های متخلف در خلق نقدینگی را جریمه کرده و به آنها تذکر داده تا این بانک‌ها به مسیر اصلی خود، یعنی بانکداری بازگردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی موجود در کشور آسیب رسان بوده و به سمت تولید حرکت نمی‌کند ادامه داد: متاسفانه نقدینگی موجود در کشور به سمت دلالی و بازارهای غیر مولد حرکت می‌کند که این مسئله به هیچ وجه نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت. /

انتهای پیام

  • کد خبر : 379814
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار