خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 10:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نخعی:

بانک‌ها به جای بنگاهداری منابع مالی را به سمت تولید هدایت کنند

نماینده مردم نهبدان در مجلس گفت: مردم اعتبارات خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و بانک‌ها باید از این اعتماد مردم سوءاستفاده نکنند و این منابع را به جای اینکه به سمت بنگاهداری و خرید مسکن و زمین ببرند به سوی تولید و فعالیت‌های مولد هدایت کنند.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره بنگاهداری بانک‌ها، گفت: بنگاهداری بانک‌ها به یکی از مشکلات اصلی سیستم بانکی تبدیل شده است و رهبری نیز در مقاطع مختلف از این موضوع انتقاد داشتند، از آنجاکه زمانیکه این موضوع را به بانک مرکزی گوشزد می‌کردیم، مسئولان امر بیان می‌کردند که ما اختیار لازم برای کنترل بنگاهداری بانک‌ها را نداریم بنابراین اصلاح قانون بانک مرکزی در دستورکار مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون بانک مرکزی برای حدود 50 سال پیش بود و مجلس یازدهم آن را با توجه به تمامی زوایا اصلاح و اختیارات لازم به بانک مرکزی برای برخورد با متخلفان داده شد که امیدواریم بانک مرکزی با جدیت اجرای این قانون را دنبال کند.

وی اضافه کرد: مردم اعتبارات خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و بانک‌ها باید از این اعتماد مردم سوءاستفاده نکنند و این منابع را به جای اینکه به سمت بنگاهداری و خرید مسکن و زمین ببرند به سوی تولید و فعالیت‌های مولد هدایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در یکی از بندهای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری بر هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد تاکید شده است اما رویکرد بانک‌ها این سیاست نیست؛ امیدواریم با اختیاری که به بانک مرکزی داده شده است این مسئله حل شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380239
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار