خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 11:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین زهی در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور:

اگر پیگیری مشکلات مردم شائبه انتخاباتی دارد، دولت هم در سال آخر نسبت به افتتاح پروژه‌های خود اقدام نکند/ مردم تنها به نمایندگان دسترسی دارند در حالی که مسئولان دولتی حتی تلفن مردم را هم پاسخ نمی‌دهد!

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مردم تنها به نمایندگان دسترسی داشته و این نمایندگان هستند که از مشکلات و مسائل حوزه‌ انتخابیه آگاه هستند و مطالبات مردم، بودجه و اعتبارات مربوطه را پیگیری می‌کنند، در صورتی که مسئولان دولتی حتی تلفن مردم را هم پاسخ نمی‌دهد!گفـت: هم اکنون شهرستان اسلام آباد خاش با 8 هزار نفر حمعیت فاقد آب است، اگر بنده پیگیری نکنم، چه کسی پیگیری می‌‎کند!

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور درخصوص ایجاد محدودیت و انسداد برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس گفت: این بخشنامه به دلیل  مغایرت با 4 اصل قانون اساسی توسط وزیر کشور لغو شد چرا که امکان اجرایی شدن نداشت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما باید به این نکته توجه داشته باشیم مردم تنها به نمایندگان دسترسی داشته و این نمایندگان هستند که از مشکلات و مسائل حوزه‌ انتخابیه آگاه هستند و مطالبات مردم، بودجه و اعتبارات مربوطه را پیگیری می‌کنند، مسئولان دولتی حتی تلفن مردم را هم پاسخ نمی‌دهد!



نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان دولتی از جمله وزرا و معاون وزرا هنگام بررسی لوایح بودجه پشت درهای مجلس می‌ایستند و به دنبال افزایش بودجه های خود هستند چرا که این نمایندگان مردم هستند که تشخیص می‌دهند اعتبارات چه میزان و چگونه توزیع شود؛ با این وجود از مسئولان دولتی نیز مشورت گرفته و در فضایی تعاملی اقدام به تصویب لوایح بودجه می‌کنند.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون که در حال صحبت با شما هستم، منطقه اسلام آباد از توابع شهرستان خاش با 8 هزار نفر جمعیت بیش از سه ماه از آب شرب محروم بوده و با تانکر آبرسانی می‌شود! اگر بنده به عنوان نماینده مردم این امر را پیگیری نکنم چه کسی پیگیری می کند؟ لذا پیگیری مشکلات مردم از وظایف قانونی نمایندگان است.



وی افزود: مگر دوره نمایندگی 3 ساله شده است که نمایندگان حق پیگیری مسائل و مشکلات مردم را نداشته باشند؟  اگر پیگیری مشکلات مردم شائبه انتخاباتی دارد، دولت هم در سال آخر نسبت به افتتاح پروژه‌های خود اقدام نکند.



وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان که حدود 8 ماه قبل از انتخابات است، به مجلس لقب انقلابی داد. ای کاش مسئولان پیش از تدوین ابلاغیه مذکور صحبت‌های مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود می‌دانستند. مجلس اگر با دولت زاویه داشت هیچگاه وزرای صمت و جهاد کشاورزی در جلسه بررسی صلاحیتشان رای بالا اخذ نمی‌کردند. مجلس با 220 امضا از رئیس جمهور درخواست حضور در انتخابات را داشت و هم اکنون نیز حداکثر همکاری و هماهنگی را با آن دارد؛ تنها هدف نمایندگان مجلس رفع مشکلات مردم در نهایت هماهنگی و تعامل با دولت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 363880
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار