خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا با تاکید بر ضرورت رصد مداوم بازار؛

انتقاد از نابسامانی بازار کالاهای اساسی/دولت باید با فوریت کالاهای اساسی را به دست مصرف‌کننده برساند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بازار مناسب نیست، گفت: دولت باید با فوریت کالاهای اساسی را با قیمت مناسب تامین و عرضه آن‌ها به بازار را افزایش دهد، همچنین بر روند فروش نیز نظارت درستی داشته باشد.

سید جواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال ،گفت: در این شرایط نباید از ظرفیت نظارت میدانی بر بازار غافل شد در واقع اتاق اصناف و وزارت صمت باید بازرسان خود را بسیج کنند تا از گرانی و گرانفروشی و سوءاستفاده برخی افراد جلوگیری کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بازار مناسب نیست، ادامه داد: دولت باید با فوریت کالاهای اساسی را با قیمت مناسب تامین و عرضه آن‌ها به بازار را افزایش دهد، همچنین بر روند فروش نیز نظارت درستی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید رصد خود بر بازار را افزایش دهد تا کالاها با قیمت‌های مناسب به دست مردم برساند زیرا علاوه بر اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم، باید کالاهای استراتژیک و اساسی مانند مرغ و گوشت در ماه مبارک رمضان به سهولت در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های میدانی باید از ظرفیت سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت نیز برای ردیابی کالاها استفاده شود در این صورت می‌توان به راحتی کالا را در مسیر تولید و واردات تا زمانیکه به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، دنبال کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376577
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی