خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی:

امکان بیمه زائران و صدور گذرنامه در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی فراهم می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تلاش‌های کمیسیون متبوع خود برای رفع موانع و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) گفت: امکان بیمه زائران اربعینی و صدور گذرنامه در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی فراهم می‌شود.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از دو میلیون زائر برای سفرهای اربعین ثبت نام کردند، گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه تسهیل تردد زائران اربعینی را دارند به کمیسیون عمران دعوت شده و پیش بینی‌های لازم از جمله در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی انجام و مقدماتی و تمهیداتی برای این امر در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تاکید داریم حداکثر تلاش برای رفع موانع و تسهیل تردد زائران حسینی (ع) هم به لحاظ هزینه بلیت ها و هم تعداد و کیفیت ناوگان حمل و نقلی و افزایش تعداد هواپیما‌ها و پروازها با قیمت مناسب انجام شود.

وی عنوان کرد: همچنین تاکید کردیم که قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار باید متناسب با شرایط اقتصادی مردم تعیین شود که خوشبختانه مورد توافق مسئولان مربوطه نیز قرار گرفت. هم اکنون همه امکانات بسیج شده تا زائران شرایط مناسبی را برای رفت و آمد به کشور عراق داشته باشند.

رضایی کوچی اظهار کرد: در کنار تسهیل تردد، بیمه زائران نیز از جمله موضوعات مهم و مورد تاکید کمیسیون بوده تا در صورت بروز اتفاقی، بیمه مرکزی خدمات مورد نیاز را ارائه و زائران دچار مشکل نشوند لذا مقرر شده امکان بیمه زائران در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی فراهم شود. همچنین امکان صدور گذرنامه با کمترین زمان در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها برای رفاه بیشتر زائران فراهم شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه همه دستگاه‌ها آمادگی لازم برای برگزاری سفرهای اربعین حسینی (ع) با شکوه تر از سالها قبل را دارند عنوان کرد: با توجه به اینکه حضور زائران در مراسم اربعین یک کار بزرگ فرهنگی است، انتظار داریم دستگاه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند، امکانات و اعتبارات خود را در این مسیر هزینه کنند. خوشبختانه همه مسئولان مرتبط در این حوزه اتفاق نظر داشته و امیداریم با همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی زائران بهترین شرایط را برای سفر به کشور عراق و حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) را داشته باشند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 382018
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار