خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 10:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسگری مطرح کرد

الزام بانک‌ها به واگذاری اموال مازاد خود ظرف 3 سال ابتدای اجرای برنامه هفتم

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در برنامه هفتم، بانک‌ها موظف به ثبت تمام املاک، دارایی‌ها و سهام خود شده و باید ظرف ۳ سال از شروع برنامه هفتم، اموال مازاد خود را که در راستای حرفه‌ی بانکداری نیست، واگذار کنند.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباه ضرورت نظارت بر عملکرد بانک‌های خصوصی، گفت: بانک‌های خصوصی هم ثروت مردم را جمع می‌کنند، هم با استقراض از بانک مرکزی، پایه‌ی پولی و نقدینگی را افزایش می‌دهند و هم این منابع را به جای مردم، به شرکت‌های زیرمجموعه و قبیله‌ی خود وام می‌دهند که صرف اقتصاد غیرمولد می‌شود و در نهایت تورم آن را به مردم تحمیل می‌کنند!

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح پیگیری‌های انجام شده در مجلس یازدهم برای ساماندهی این وضعیت، گفت: در بازنگری قانون بانک‌ مرکزی، ابزارهایی جهت برخورد با انحرافات بانک‌های متخلف به بانک مرکزی داده شد، همچنین در برنامه هفتم، بانک‌ها، موظف به ثبت تمام املاک، دارایی‌ها و سهام خود شده و باید ظرف ۳ سال از شروع برنامه هفتم، اموال مازاد خود را که در راستای حرفه‌ی بانکداری نیست، واگذار کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در قوانین مصوب مجلس یازدهم دیده شد این است که  بانک‌ها موظف به شفافیت تسهیلات خرد و کلان شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تحقق این مصوبات مهم در جهت مقابله با بانک‌های متخلف، نیاز به نظارت جدی و مستمر مجلس آینده دارد و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378212
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار