خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 13:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رحیمی جهان‌آبادی:

الزام افراد به پرداخت مبلغی بیشتر برای دریافت خودروی ثبت‌نامی خلاف قانون است

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه بازار فعلی خودرو به معنای چپاول جیب مردم است، گفت: اینکه افراد ناچارند برای دریافت خودروی ثبت‌نامی مبلغ بیشتری پرداخت کنند، خلاف قانون است و متاسفانه کسی نیز در این زمینه پاسخگو نیست.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش چندین میلیون تومانی قیمت پژو پارس در کارخانه ،گفت: موضوع خودرو در کشور ما به تراژدی تبدیل شده است؛ اینکه خودرو در ایران چند برابر کشورهای همسایه به فروش می‌رسد و هرچه مجلس تلاش کرد که واردات خودرو به درستی انجام شود اما از آنچه اکنون در این زمینه اجرا می‌شود با قانون مجلس تفاوت بسیار دارد و اینکه افرادی که ماه‌ها قبل خودرو ثبت‌نام کردند اما نه تنها خودروی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، بلکه قیمت‌ها خودرو نیز افزایش یافته است، قابل قبول نیست و تضییع آشکار حقوق مردم است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجعات بسیاری مبنی بر اعتراض درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه به ما شده است، ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم در زندگی خود با دیگران تفاوت آشکاری می‌بینند و این به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه بازار فعلی خودرو به معنای چپاول جیب مردم است، اضافه کرد: قیمت خودرویی با 5 سال کار در ایران از بهای خودروی صفر در کشورهای همسایه بالاتر است؛ چه کسی پشت پرده این ماجرا است و چرا قانون مجلس اجرایی نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت در موضوع ساماندهی بازار خودرو کوتاهی می‌کند، تصریح کرد: وزارت صمت در مدیریت بازار خودرو ناتوان است و این وضعیت تضییع حقوق مردم است.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم از ابزارهای قانونی برای ساماندهی بازار خودرو استفاده کردیم اما دولت و وزارت صمت اراده‌ای برای حل این مشکل ندارد، افزود: اینکه افراد ناچارند برای دریافت خودروی ثبت‌نامی مبلغ بیشتری پرداخت کنند، خلاف قانون است و متاسفانه کسی نیز در این زمینه پاسخگو نیست./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 377520
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی