موانع 20 ساله آزادراه تهران-شمال؛ از بدعهدی پیمانکاران تا کمبود اعتبارات؛
افضلی: فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کارنامه شرکت های ایرانی در اجرای فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال نشان می دهد که آن ها توان مهندسی کافی برای تکمیل فازهای دو و سه این پروژه را دارند.
سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال واگذاری فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال به پیمانکاران چینی، گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال قدمتی 20 ساله دارد و در این مدت پیمانکاران بسیاری برای اجرای قطعات مختلف آن فعالیت کرده اند که شرکت های چینی یکی از آن ها بوده اند.
موانع 20 ساله آزادراه تهران-شمال؛ از بدعهدی پیمانکاران تا کمبود اعتبارات
آزادراه تهران-شمال در دو دهه اخیر در مسیر ساخت و ساز با موانع بسیاری روبه رو بوده که یکی از مهم ترین آن ها، عملکرد نامناسب پیمانکاران به ویژه پیمانکاران خارجی بوده و این مسئله موجب شده که اجرای پروژه چندین بار به بهانه های مختلف متوقف شود
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آزادراه تهران-شمال در دو دهه اخیر در مسیر ساخت و ساز با موانع بسیاری روبه رو بوده که یکی از مهم ترین آن ها، عملکرد نامناسب پیمانکاران به ویژه پیمانکاران خارجی بوده و این مسئله موجب شده که اجرای پروژه چندین بار به بهانه های مختلف متوقف شود.
فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود
وی با بیان اینکه فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود، گفت: کارنامه شرکت های ایرانی در اجرای فاز یک این پروژه نشان می دهد که آن ها توان مهندسی کافی برای تکمیل فازهای مربوطه را دارند.
افضلی ادامه داد: البته بر اساس قانون باید برای انتخاب پیمانکار جدید، مناقصه برگزار شود اما باید شرکت های ایرانی در اولویت انتخاب باشند، زیرا به نظر من چینی ها نتوانستند نظرات و توقعات ما را در اجرای پروژه تأمین کنند.
اعتبارات و سرمایهگذاری مهم ترین مسئله اجرای فاز 2 و 3 آزادراه تهران-شمال
وی گفت: البته یکی از مسائل مهم برای اجرای فاز 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بحث اعتبار و سرمایه گذاری است، بر اساس توضیحات رئیس بنیاد مستضعفان، اجرای این دو قطعه به حدود 8 تا 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار برای جذب سرمایه و اجرای پروژه مذکور، جذب سرمایه گذار خارجی و واگذاری اعتبار و اجرا به پیمانکار ایرانی است./
پایان پیام