خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/14 - 09:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
موانع 20 ساله آزادراه تهران-شمال؛ از بدعهدی پیمانکاران تا کمبود اعتبارات؛

افضلی: فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کارنامه شرکت های ایرانی در اجرای فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال نشان می دهد که آن ها توان مهندسی کافی برای تکمیل فازهای دو و سه این پروژه را دارند.

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال واگذاری فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال به پیمانکاران چینی، گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال قدمتی 20 ساله دارد و در این مدت پیمانکاران بسیاری برای اجرای قطعات مختلف آن فعالیت کرده اند که شرکت های چینی یکی از آن ها بوده اند.











سیدحسین افضلی


موانع 20 ساله آزادراه تهران-شمال؛ از بدعهدی پیمانکاران تا کمبود اعتبارات



آزادراه تهران-شمال در دو دهه اخیر در مسیر ساخت و ساز با موانع بسیاری روبه رو بوده که یکی از مهم ترین آن ها، عملکرد نامناسب پیمانکاران به ویژه پیمانکاران خارجی بوده و این مسئله موجب شده که اجرای پروژه چندین بار به بهانه های مختلف متوقف شود



نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آزادراه تهران-شمال در دو دهه اخیر در مسیر ساخت و ساز با موانع بسیاری روبه رو بوده که یکی از مهم ترین آن ها، عملکرد نامناسب پیمانکاران به ویژه پیمانکاران خارجی بوده و این مسئله موجب شده که اجرای پروژه چندین بار به بهانه های مختلف متوقف شود.



فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود



وی با بیان اینکه فاز 2 و 3 پروژه آزادراه تهران-شمال باید به پیمانکاران ایرانی واگذار شود، گفت: کارنامه شرکت های ایرانی در اجرای فاز یک این پروژه نشان می دهد که آن ها توان مهندسی کافی برای تکمیل فازهای مربوطه را دارند.



افضلی ادامه داد: البته بر اساس قانون باید برای انتخاب پیمانکار جدید، مناقصه برگزار شود اما باید شرکت های ایرانی در اولویت انتخاب باشند، زیرا به نظر من چینی ها نتوانستند نظرات و توقعات ما را در اجرای پروژه تأمین کنند.



اعتبارات و سرمایه‌گذاری مهم ترین مسئله اجرای فاز 2 و 3 آزادراه تهران-شمال



وی گفت: البته یکی از مسائل مهم برای اجرای فاز 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بحث اعتبار و سرمایه گذاری است، بر اساس توضیحات رئیس بنیاد مستضعفان، اجرای این دو قطعه به حدود 8 تا 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.



عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار برای جذب سرمایه و اجرای پروژه مذکور، جذب سرمایه گذار خارجی و واگذاری اعتبار و اجرا به پیمانکار ایرانی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 273230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار