خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
میرسلیم:

افزایش نقدینگی صدمات زیادی به تولید ناخالص داخلی وارد کرده است

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تمام موانع پیش روی رشد تولید داخلی برطرف شود، بیان کرد: افزایش نقدینگی صدمات زیادی به تولید ناخالص داخلی وارد کرده است.

سیدمصطفی آقامیرسلیم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت رفع معضلات اقتصادی در مهار تورم ،گفت:ریشه اصلی تورم به متناسب نبودن نقدینگی و مقدار محصولات و خدمات عرضه شده در جامعه باز می گردد.



وی با بیان اینکه در صورت کاهش تولیدات و افزایش نقدینگی ما با یک فضای تورمی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در این شرایط قیمت محصولات افزایش پیدا کرده و باعث گرانی خواهد شد.



این نماینده مجلس ادامه داد:متاسفانه در این بخش ها بی دقتی صورت گرفته و باعث شده تا صدمات زیادی به تولید ناخالص داخلی وارد شود.



میرسلیم بیان کرد: از سویی دیگر وقتی دقت مناسبی در خلق پول نمی شود این موضوع باعث می شود تا نقدینگی و پایه پولی ما افزایش پیدا کند.



وی اظهار کرد: اگر سعی داریم پیش از مهار تورم به ریشه معضلات اقتصادی بپردازیم ابتداباید به موارد مورد ذکر توجه کنیم؛ همچنین ما باید تمام موانع پیش روی  رشد تولید داخلی را برطرف کنیم.



وی با بیان اینکه ما باید به جای واردات از ظرفیت های داخلی برای افزایش تولید استفاده کنیم،بیان کرد:همچنین باید به موضوع خلق پول در بخش های مختلف اقتصادی کشور توجه شود؛ از این رو اقداماتی که از سوی بانکها در این بخش صورت می گرد قابل نقد است و باید از این موارد خودداری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361423
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار