خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زارع :

افزایش نرخ مالیاتی در بودجه نداشتیم/عدم دخل و تصرف در سقف بودجه/دو مرحله‌ای شدن بودجه به ارتقا انضباط و شفافیت بودجه کمک کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دو مرحله‌ای شدن بودجه انضباط و شفافیتی در جداول بودجه ایجاد کرد.

زارع

 رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس و ارزیابی از دو مرحله شدن بررسی آن، گفت: بررسی دو مرحله‌ای شدن بودجه سالیانه، نخستین تجربه مجالس در ادوار مختلف بوده و متفاوت از سال‌های گذشته بود.

 نماینده مردم «آباده، بوانات،خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف بودجه سال ۱۴۰۳، ۲۵۶۲ همت است، بیان کرد: ما در سقف بودجه هیچ دخل و تصرفی نداشتیم و اما در برخی از جداول جابجایی‌هایی صورت گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات صحن در زمینه درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳ هیچ فشاری را به مردم وارد نخواهد کرد و تنها محاسبه آن در مجلس مد نظر قرار گرفت؛ به عنوان مثال دولت در زمینه یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده محاسبه ای صورت داد که با محاسبه ما در مجلس متفاوت بود و ما در ادامه راه این محاسبات را در لایحه بودجه واقعی کردیم و به همین دلیل بود که درآمدهای مالیاتی در بودجه افزایش پیدا کرد.بنابراین هیچ افزایش نرخ مالیاتی در بودجه نداشتیم و مردم هم نباید در این زمینه نگران باشند.

وی تاکید کرد : همچنین در بودجه فوق منابعی را برای حمایت‌های رفاهی از کارکنان وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفتیم چرا که حقوق‌های این اقشار نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر بود و باید تقویت می‌شد همچنین پیرو جدول شماره ۱۲ ،مجلس مصوب کرد که یک درصد از هزینه های شرکت‌های دولتی که رقمی بالغ بر ۳۶ همت خواهد شد در آموزش و پرورش و همچنین ارتقا شاخص‌های فرهنگی مصرف شود.

وی با اشاره به اهمیت دو مرحله‌ای شدن بودجه و افزایش کیفیت بررسی آن اظهار کرد: پیرو دو مرحله‌ای شدن بودجه، بررسی صورت گرفته با شفافیت و نظم همراه شد. بنابراین پیرو دو مرحله‌ای شدن بودجه انضباط و شفافیتی در جداول به وجود آمد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377937
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی