خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رحیمی مظفری:

افزایش نجومی قیمت کپسول گاز مایع ناعادلانه است!/ خواستار رد مصوبه دولت در هیات تطبیق هستیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: مصوبه دولت مبنی بر فروش کپسول‌های گاز به‌ قیمت آزاد به مردم غیرقانونی است و در تضاد با مصوبات مجلس قرار دارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از گرانی قیمت کپسول‌ گاز همزمان با آغاز فصل سرما، گفت: کمیسیون انرژی به این مسئله -که گرانی سیلندر گاز می‌تواند برای مردم مشکلات متعددی ایجاد کند- ورود کرده است چراکه مصوبه دولت مبنی بر فروش کپسول‌های گاز به‌ قیمت آزاد به مردم غیرقانونی است و در تضاد با مصوبات مجلس قرار دارد.



نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه دولت می‌تواند سهمیه‌بندی‌ها را اعمال کنند اما برای افزایش قیمت باید رضایت مجلس را جلب کنند در حالی که این قیمت به هیچ عنوان مورد تایید کمیسیون انرژی نیست لذا دولت باید این مصوبه خود را اصلاح کند.



وی با تاکید بر اینکه کمیسیون انرژی طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار رد این مصوبه دولت در هیات تطبیق قوانین مجلس شده است، افزود: عرضه سیلندرهای گاز به قیمت فوب خلیج فارس بسیار عجیب و ناعادلانه است چراکه قیمت آن چندبرابر شده است.



رحیمی مظفری اظهار کرد: در حالی دولت دلیل این افزایش ناگهانی قیمت سیلندر گاز را جلوگیری از قاچاق و جبران زیان پالایشگاه‌های نفت اعلام کرده است که در شرایط کنونی افزایش قیمت نمی‌تواند راهکار این مهم باشد.  



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش خطاب به مسئولان دولتی مبنی که چرا دقیقاً با آغاز فصل سرما، زمانی که بستر توزیع گاز مایع سهمیه‌ای با اخلال مواجه است به فکر اصلاح نرخ مازاد بر سهمیه افتاده‌اند؟، مطرح کرد: متاسفانه این اقدام دولت سبب شده مردم در بسیاری از مناطق کشور غافلگیر شوند، ضمن آنکه سامانه سدف و پیچیدگی‌های نام‌نویسی و بررسی و دریافت گاز یارانه‌ای و مشخص نبودن میزان سهمیه برای مردم به‌ویژه مناطق دورافتاده مشکلات بسیاری ایجاد کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372284
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار