خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ابراهیمی:

افزایش قیمت جدید کود اوره با تاخیر اعمال می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده است افزایش قیمت کود اوره با تاخیر اعمال شود و درحال حاضر کود اوره با قیمت جدید توزیع نمی‌شود.

نادر قلی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت کود شیمیایی، گفت: یکی از ضرورت‌های افزایش و حفظ تولید محصولات کشاورزی استفاده سه نوع کود شمیایی نیروژن، پتاس و اوره است و باید این کودها به اراضی دیم و آب برحسب شرایط موجود داده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هر میزان برداشت محصول از زمین‌های کشاورزی حدودا یک تا دو درصد از کاکرو و میکروهای زمین را برداشت می‌کنیم، عنوان کرد: اگر زمین‌ها را تغذیه نکنیم تولید استمرار پیدا نمی‌کند و میزان آن کاهش پیدا می‌کند و از تولید محصول شرایط اقتصادی بودن خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت محصولات کشاورزی متناسب با هزینه‌های تولید افزایش پیدا نکند استمرار تولید با مشکل مواجه می‌شود، ادامه داد: یکی از ضرورت‌های اصلی کشاورزی کودهای اوره و نیتراته است. درحال حاضر قیمت کود اوره افزایش پیدا کرده که مورد اعتراض اعضای کمیسیون کشاورزی قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده است افزایش قیمت کود اوره با تاخیر اعمال شود و درحال حاضر کود اوره با قیمت جدید توزیع نمی‌شود، تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی باعث می‌شود هزینه تولید افزایش پیدا کند و این باعث می‌شود شرایط برای ارزآوری، سود آوری و افزایش تولید فراهم نشود و کشاورزان زیان ببینند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381763
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار