خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/15 - 12:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رشیدی با انتقاد از عدم همخوانی نرخ تورم با میزان رشد دستمزد کارگران مطرح کرد:

افزایش قطره چکانی حقوق کارگران؛نرخ اکثر هزینه ها بجز حقوق کارگران بیش از 40 درصد رشد یافته است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز حقوق کارگران با تورم جامعه همخوانی ندارد، گفت: با گرانی حاکم در جامعه از رشد قیمت کالاهای اساسی گرفته تا اجاره بهای مسکن، افزایش قطره چکانی حقوق کارگران کفاف حداقل زندگی آنها را نمی‌دهد، از طرفی افزایش حقوق ضربه زدن به بخش خصوصی جامعه است که منجر به تعدیل نیرو و بیکاری کارگران خواهد شد.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم همخوانی حقوق کارگران  با تورم، گفت: امروز با رشد چند برابری اقلام اساسی در جامعه روبرو هستیم به گونه‌ای که افزایش تعرفه‌های پزشکی به میزان حدود 45 درصد، نرخ کرایه تاکسی با رشد بالای 40 درصدی روبرو بوده است و به همین نسبت جرایم رانندگی، اجاره بهای مسکن و.... رشد چشمگیری داشته است اما حداقل بگیران کارگری با رشد 35 درصد حقوق و دستمزد روبرو هستند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در کنترل تورم ناتوان بوده است، اظهار داشت: البته اگر بخواهیم افزایش حقوق را بیش از اندازه در نظر بگیریم مشکلات پایه پولی و سیر صعودی تورم را باید مد نظر قرار دهیم، دولت و حتی بخش خصوصی در شرایط کنونی توان افزایش حقوق بالا را ندارد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در سخنرانی آغاز سال، یادآور شد: رهبر انقلاب در سخنرانی شروع سال به کنترل تورم بسیار تاکید داشتند، دولت اگر توانایی افزایش حقوق را ندارد باید گرانی و تورم حاکم بر جامعه را کنترل نماید.

رشیدی با بیان اینکه امروز حقوق کارگران با تورم جامعه همخوانی ندارد، اظهار داشت: با گرانی حاکم در جامعه از رشد قیمت کالاهای اساسی گرفته تا اجاره بهای مسکن، افزایش قطره چکانی حقوق کارگران کفاف حداقل زندگی آنها را نمی‌دهد، از طرفی افزایش حقوق ضربه زدن به بخش خصوصی جامعه است که منجر به تعدیل نیرو و بیکاری کارگران خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید در کنار تورم اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کمک خانوار داشته باشد، اظهار داشت: امروز افزایش 20 الی 35 درصدی حقوق و دستمزد اقشار ضعیف جامعه کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد، در حال حاضر با شوک جدید افزایش قیمت طلا و ارز در جامعه روبرو هستیم که  این مسئله گرانی جدیدی را به دنبال خواهد داشت، بی تردید مجلس به این موضوع ورود خواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: در واقع کارگران قشر ضعیف و زحمتکشی در کشور هستند که از حداقل معیشت برخوردارند و با توجه به تورم موجود در جامعه نمی‌توانند پاسخگوی هزینه‌های خانواده خود باشند، قطعاً دولت باید برای کارگران جبران هزینه معیشتی خانوار به خصوص مواد غذایی را در نظر بگیرد و کنترل مهار تورم در جامعه که یکی دیگر از وظایف دولت است، در غیر این صورت این حقوق و دستمزد برای کارگران پاسخگوی نیازهای خانواده آنان نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ دستمزد کارگران باید تابع هزینه‌های خانوار باشد، گفت: دولت باید خط فقر را در نظر گرفته و همچنین اقدام به مهار تورم در جامعه کند.

 

 

  • کد خبر : 376797
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان