خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/07 - 11:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سلیمی:

افزایش دفعات قطعی برق زیان بسیاری به واحدهای تولیدی وارد می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قطعی برق خارج از برنامه واحدهای تولیدی از یک سو زیان بسیاری به واحدهای تولیدی وارد می‌کند و از سوی دیگر به کاهش تولید منجر خواهد شد این در حالی است که امسال به نام رشد تولید نامگذاری شده است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره قطعی برق واحدهای تولیدی، گفت: در جلسه مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صمت قطعی برق واحدهای تولیدی یکی از نکاتی بود که مطرح کردم؛ قطعی برق واحدهای تولیدی به شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع از یک سو زیان بسیاری به واحدهای تو لیدی وارد می‌کند و از سوی دیگر به کاهش تولید منجر خواهد شد این در حالی است که امسال به نام رشد تولید نامگذاری شده بنابراین این اقدام باید حتما مدیریت شود.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته وزارت نیرو تلاش‌هایی مانند افزودن حدود 7 هزار مگاوات به ظرفیت سراسری برق در این زمینه  انجام داده اما واقعیت این است که افزایش دفعات قطعی برق، واحدها را با مشکل روبه‌رو کرده است، زمانیکه واحدهای صنعتی فعالیت نداشته باشند درآمدی نخواهند داشت بنابراین در تامین هزینه‌هایی مانند دستمزد کارگر، بیمه و... با مشکلات روبه‌رو می‌شوند و این موضوع به نوعی به معنای کاهش درآمد کشور است.



وی اضافه کرد: باید هرچه سریعتر همه از جمله وزارتخانه‌های نیرو و صمت واحدهای بزرگ را ملزم کنند تا نیروگاه بسازند به طور مثال در استان مرکزی یک کارخانه آلومینیوم حدود 400 مگاوات برق یعنی یک سوم برق کل استان را استفاده می‌کند اما حتی یک مگاوات نیز تولید نکرده است حال آنکه صدها میلیارد برای یک تیم فوتبال هزینه می‌کند و مشخص نیست از این اعتبار از کدام محل تامین می‌شود؛ در واقع سهام عدالت بوده و از جیب فقرا برداشتند و به سلبریتی‌ها دادند، برخی مواقع تعجب می‌کنم زیرا سازمان بازرسی گاهی مواقع به یک تخم‌مرغ گیر  می‌دهد اما با وجود اینکه این اقدام عجیب و غریب در کارخانه ایرالکو رخ می‌دهد، صدای هیچ کس هم در نمی‌اید.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: من نه تنها مخالف فوتبال نیستم، بلکه موافق فوتبال، تفریح، نشاط و.... نیز هستم اما اینکه این پول از جیب فقرا برداشته شود و به سلبریتی‌ها داده شود، جای نگرانی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367509
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار