خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی:

افزایش تولید گندم در پی اصلاح قانون توسط مجلس یازدهم محقق شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش تولید گندم طی سال گذشته به دلیل اصلاح قانون خرید تضمینی گندم به نفع تولیدکننده در مجلس یازدهم بود.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدامات مهمی که مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام داده است، گفت: اتفاقات خوبی در مجلس یازدهم در بخش کشاورزی مانند اصلاح قانون خرید تضمینی گندم به نفع تولیدکننده افتاد چراکه افزایش تولید گندم طی سال گذشته به همین دلیل بود، همچنین تصویب قوانین رونق تولید و تسهیل فضای کسب و کار، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و... را نیز باید به این اقدامات افزود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون مترقی جهش تولید مسکن که دولت در اجرای آن ناتوان بوده است، افزود: اگرچه دولت زمین‌های فریز شده سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف خود را جهت ساخت مسکن واگذار کرد اما منابع مالی لازم برای ساخت و ساز به دلیل عدم همکاری بانک‌ها موجود نیست لذا دولت باید اقدام جدی در این حوزه انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت مناسب مجلس بر انجام درست بسیاری از امور مانند خرید تضمینی گندم توانست مشکلات این بخش را کاهش دهد، ادامه داد: همچنین از آنجا که فرار مالیاتی بسیاری در کشور وجود دارد، مجلس کمک بسیاری برای جلوگیری از این فرارهای مالیاتی کرد و حتی جلوی افزایش مالیات‌ها در سال 1403 توسط دولت را -که به کسب و کارهای خرد صدمه وارد می‌کرد- را گرفت./

پایان پیام    

 

  

 

  • کد خبر : 376554
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی