خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بیگی نژاد مطرح کرد؛

اظهارات اخیر رئیس صندوق تعجب برانگیز بود/می‌توان با مدیریت صحیح کارهای زیربنایی را پیش برد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشکل اصلی در کشور کمبود بودجه و مسائل مالی نیست بلکه مهمترین مسئله مدیریت نادرست است.

هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره جایگاه و نقش صندوق توسعه ملی در توسعه میادین مشترک نفتی و گازی، گفت: معتقدم سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی به عنوان مجری در حوزه نفت و گاز شبیه طنز است، چرا که این صندوق به‌هیچ عنوان چنین کارکردی ندارد، در واقع صندوق توسعه باید به مثابه یک بانک و مخزن مالی باشد که به بخش‌های دولتی و غیردولتی برای انجام اقدامات زیربنایی در کشور وام پرداخت کند نه آنکه مجری باشد و با استفاده از پول خود فعالیت‌های اقتصادی انجام دهد!



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه می‌توانند با استفاده از بودجه موجود در صندوق به عنوان مجری در حوزه توسعه میادین نفتی سرمایه‌گذاری کرده و سهم خود را برداشته و سهم ذی‌نفعان را نیز پرداخت کند، افزود: صحبت‌های اخیر رئیس صندوق مبنی بر توسعه میادین بسیار تعجب برانگیز است چرا که این سوال مطرح می‌شود، مگر شما تجربه توسعه میدان دارید که می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید؟ بنابراین باید این بودجه به بخش خصوصی و تخصصی برای انجام این اقدامات داده شود و صندوق باید صرفا تامین‌کننده مالی باشد.



وی ادامه داد: مجموعه وزارت نفت با تمام سابقه و تجربه خود اکنون به سختی می‌تواند یک میدان را توسعه دهد بنابراین چگونه رئیس صندوق چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند؟ در حالی که نه شرکت و نه شرایط تخصصی آن را دارد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی در کشور کمبود بودجه و مسائل مالی نیست بلکه مهمترین مسئله مدیریت نادرست است، گفت: به‌عنوان مثال اکنون با وجود آنکه 2 سال است به ساخت و توسعه پالایشگاه شهید سلیمانی در قانون بودجه سالانه تاکید می‌شود اما هنوز حتی این پالایشگاه مکان‌نمایی نشده و سهامداران وارد کار نشده‌اند و شرکت مربوطه ثبت نشده است؛ بنابراین معتقدم باوجود تمامی مشکلات مالی در کشور با مدیریت صحیح می‌توان کارهای زیربنایی مانند توسعه میادین را پیش برد./



پایان پیام  

  • کد خبر : 362049
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار