خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 17:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی,کمیسیون ها
طغیانی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح کرد

استعماع گزارش مدیران عامل بانکها درباره روند ارائه تسهیلات تکلیفی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

طغیانی

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در این جلسه عملکرد مالی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیشنهادی آنها برای سال ۱۴۰۳مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه روسای بانک‌های خصوصی و دولتی حاضر شدند ادامه داد: بانک‌ها در زمینه تسهیلات تکلیفی گزارشی را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیلات تکلیفی در حوزه مسکن تاکید کرد: تقریباً ترجیع بند حرف مدیران بانکی در این جلسه این بود که با رشد سپرده‌ گذاری که در سال جدید وجود دارد و  همچنین تسهیلات تکلیفی که بر عهده بانک‌ها گذاشته شده است، منابع دیگری برای سایر بخش‌های اقتصادی یا نمانده و یا خیلی کم خواهد بود.

 وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ مزین به جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد، است، گفت: در سال جاری حمایت از بنگاهای تولیدی باید مد نظر قرار دارد اما با وجود این میزان تسهیلات دهی بانک‌ها و مشکلات در این بخش، به نظر می‌رسد مقداری کار سخت پیش رود بنابراین باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد جمع‌بندی گزارش ارائه شده در این زمینه در مجلس بعد قرائت شود و از طریق ابزارهایی که در قالب ماده ۴۵ آیین نامه وجود دارد، اصلاحات قوانین بانکی در این بخش مد نظر قرار گیرد.

طغیانی تاکید کرد: همچنین در بخش دوم این جلسه گزارش مربوط به لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی - انزلی اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 378682
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار