خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/31 - 08:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی:

اراضی تعاونی‌های مسکن منطقه سرخه حصار ارزش‌گذاری می‌شوند/مبنای قیمت کارشناسی وضعیت کاربری اراضی هنگام واگذاری است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارتخانه‌های راه و شهرسازی . جهادکشاورزی مکلف شدند؛ اراضی منطقه سرخه حصار را براساس وضعیت کاربری آن‌ها در هنگام واگذاری، قیمت‌گذاری کرده و زمین معوض را متناسب با ارزش واقعی زمین‌ها شناسایی و تحویل مالکان می‌دهند.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی پیرامون بررسی وضعیت اراضی معوض تعاونی‌های مسکن در شمال و شمال شرق کشور، گفت: سالیان گذشته تعداد بسیاری از اراضی در منطقه شمال و شمال شرق تهران توسط تعاونی‌های مسکن به اعضا واگذار شد اما به دلایلی مقرر شد؛ این زمین‌ها به منطقه حفاظت شده محیط زیست و یا فضای سبز عمومی تبدیل شوند و در جهت جبران، به مالکان زمین‌های مذکور، آپارتمان یا اراضی معوض داده شود که متاسفانه طی سال‌های طولانی این امر به تاخیر افتاده و مشکلات ساکنان و یا مالکان این اراضی حل نشده است‌.



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست روز گذشته با وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و معاونان آن‌ها موضوع اراضی معوض، شرایط و نحوه واگذاری و میزان تناسب قیمت آن‌ها با زمین‌های مالکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس مقرر شد؛ این دو وزارتخانه مکانیزم و مدلی برای ارزش‌گذاری اراضی مشخص کرده و «متناسب با ارزش واقعی زمین‌‌ها»، زمین معوض به مالکان داده شود.



وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد، مبنای قیمت کارشناسی، شرایط و نوع کاربری زمین‌‌ها اعم از داخل محدوده، خارج از محدوده یا کاربری مسکنی، تجاری و ... هنگام واگذاری باشد نه شرایط فعلی که تمامی اراضی در شرایط نامناسبی قرار گرفتند، بنابراین پس از قیمت گذاری با همکاری وزارت راه و جهاد کشاورزی اراضی معوض شناسایی و به مردم تحویل داده می‌شود.



بر اساس گزارش خانه ملت، مالکان اراضی منطقه شرق و شمال شرقی تهران(سرخه حصار) پس از گذشت قریب به ۴۰ سال باوجود در اختیار داشتن سند، به دلیل عدم تعیین تکلیف سازمان محیط زیست و تعاونی وزارت جهاد کشاورزی و مشخص نشدن زمین جایگزین مناسب کماکان بلاتکلیف هستند.



در همین راستا نمایندگان مردم در مجلس یازدهم از ابتدای دوره نمایندگی‌ خود نسبت به تعیین تکلیف این اراضی و رفع مشکلات مالکان آن‌ها احساس مسئولیت کرده و با تشکیل جلسات مداوم، این پرونده راکد را به جریان انداختن، به نحوی که با توجه به اهتمام و پیگیری‌‌های نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان تهران و نگاه مثبت وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی امید می‌رود سرنوشت این اراضی به نقطه روشنی برسد و مشکل دیرینه مردم حل شود‌./

پایان پیام

  • کد خبر : 367210
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار