خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/09 - 18:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کیخا نشست کمیسیون کشاورزی را تشریح کرد:

ارائه گزارش وضعیت توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای در صحن علنی مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: گزارش نظارتی از آخرین وضعیت موجود توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای کشاورزی در سراسر کشور تهیه و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( شنبه 9 شهریورماه) کمیسیون کشاورزی، گفت: دستور کار این جلسه در خصوص توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای محصولات کشاورزی کشور بود که مسئولانی از وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، نفت، بانک کشاورزی، نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های ذی‌ربط از استان‌های مختلف و آقای عبادی نماینده ایران در سازمان خواربار و کشاورزی جهانی(فائو) حضور داشتند.



وزارت جهاد کشاورزی مدعی تدوین سیاست‌های فعالیت‌های گلخانه‌ای است



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل حوزه کشت گلخانه‌ای از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مدعی است سیاست‌های فعالیت‌های گلخانه‌ای تدوین و در حال اجرا است اما مباحث مطرح شده نشان می‌دهد در بین دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی لازم به صورت کامل وجود ندارد.











نشست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی


 



توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای بر مدار حمایت از واحدهای بزرگ متمرکز شده است



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای متاسفانه بر مدار حمایت از واحدهای بزرگ متمرکز شده و به نوعی واحدهای کوچک مورد توجه قرار نمی‌گیرند، عنوان کرد: مقرر شد نماینده ایران در فائو طی دو هفته آینده مجموعه توصیه‌های برگرفته از تجربیات بین المللی را در خصوص گلخانه‌های کوچک را تهیه و به کمیسیون ارائه کنند.



طرح حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای با استفاده از تجربیات کارشناسان فائو فراهم می‌شود



وی با بیان اینکه همچنین مقرر شد معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ایران در فائو زمینه تهیه طرح جامعه حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای از طریق استفاده از تجربیات کارشناسان فائو را فراهم کنند، تصریح کرد: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت منظم جلسات سیاست گذاری فعالیت‌های گلخانه‌ای را با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در وزارت جهاد کشاورزی برگزار کند، در صورت وجود مشکلات آنها را به کمیسیون کشاورزی مجلس انتقال دهند.











نشست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی


 



بانک کشاورزی درخواست تسهیلات فعالیت‌های گلخانه‌ای را طی سه هفته آینده بررسی می‌کند



کیخا با اشاره به اینکه بانک کشاورزی باید طی دو تا سه هفته آینده تمامی پرونده‌های مربوط به درخواست تسهیلات فعالیت گلخانه‌ای را بررسی کنند، ادامه داد: مقرر شد نمایندگان بخش خصوصی حاضر در این نشست مطالب ارائه شده و مطرح نشده  در این نشست را طی دو هفته آینده به کمیسیون ارسال کنند.



رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: مقرر شد گزارش نظارتی از آخرین وضعیت موجود توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای کشاورزی در سراسر کشور تهیه و درصحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 287375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار