خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/28 - 13:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سعادت مطرح کرد:

احتمال سرایت ملخ‌های صحرایی به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: سازمان برنامه و بودجه تنها 3 میلیارد تومان در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده است، با میزان اعتبار تخصیص یافته امکان مبارزه گسترده با ملخ‌های صحرایی وجود ندارد.

محمد باقر سعادت عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درخصوص مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر، گفت: ملخ‌های صحرایی مدت‌ها است که با هجوم خود در استان‌هایی مانند بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان خسارات بسیار زیادی را به بار آورده‌اند.



مبارزه با ملخ‌ها از هوا و زمین ادامه دارد



نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر به ویژه شهرستان دشستان بسیار وحشت‌ناک است، ادامه داد: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر به وسیله پهپاد، هواپیما سم‌پاشی و تراکتور آغاز شده اما نیاز به اعتبار بسیار بیشتری دارد.



جهادکشاورزی تجهیزات کافی در اختیار ندارد



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه تنها 3 میلیارد تومان در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده است، ادامه داد: با میزان اعتبار تخصیص یافته امکان مبارزه گسترده با ملخ‌های صحرایی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل کمبود امکانات و ادوات مجبور به اجاره تجهیزات از قبیل تراکتور و تانکر سم‌پاشی از بخش خصوصی است.











ملخ


 



اعتبار مبارزه با ملخ‌ها کافی نیست



سعادت، ادامه داد: برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان‌های درگیر مانند کرمان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان باید اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود زیرا وزارت جهاد کشاورزی باید هزینه و دستمزد نیروهای به کارگرفته را پرداخت کند.



احتمال سرایت ملخ‌های صحرایی به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و فارس وجود دارد



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در پایان با تاکید بر اینکه احتمال سرایت ملخ‌های صحرایی به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و فارس با توجه به همجواری با استان‌های آلوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: میزان خسارات تاکنون برآورد نشده اما در استان بوشهر و سیستان و بلوچستان شاهد هستیم که حتی پوسته درختان نیز خورده شده است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 280581
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار