خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 12:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایزدپناه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور؛

آیت الله رئیسی عمر خود را در راه خدمت به مردم طی کرد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، گفت: تاییدات مقام معظم رهبری در عملکرد شهید آیت الله رئیسی بیانگر این است که وی انسانی کم نظیر بود و به حق راه شهید بهشتی را ادامه داد.

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شهادت حضرت آیت الله رئیسی، گفت: حادثه بسیار تلخی که رخداد و منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان گردید موجب تاثر شد. رئیس جمهوری خدوم، با اخلاص، تلاشگر و در مسیر ولایت و رهبری که از زمان حضور به عنوان ریاست جمهور برای خدمت مردم، نظام و کشور شبانه روز تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی در سن حدودا 18 سالگی وارد قوه قضائیه شد و مراحل مختلف از جمله دادستانی تهران، دادستانی کل کشور، ریاست قوه قضائیه، تولیت آستان قدس رضوی و در آخر ریاست جمهوری را پشت سرگذاشت و تمام عمر گهربار وی در راه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و تاییدات مقام معظم رهبری در عملکرد شهید رئیسی بیانگر این است که وی انسانی کم نظیر بود و به حق راه شهید بهشتی را ادامه داد.

ایزدپناه با اشاره به اینکه این حادثه اگرچه برای ملت ایران سنگین است اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "این حوادث هیچ خللی در روند کار مملکت ایجاد نمی‌کند و کشور راه خود را ادامه می‌دهد"، ادامه داد: در نیمه ابتدایی دهه 60 با اینگونه حوادث مواجه می‌شدیم به صورت مثال در هفت تیرماه دفتر حزب جمهوری اسلامی در اقدامی تروریستی منفجر شد و هشتم شهریورماه سال 60 شهیدان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند در این حوادث امام خمینی (ره) می‌فرمودند "این کشور مسیر خود را طی می‌کند و پرچم از دست هر سرداری بی‌افتد سردار دیگری پرچم را بر‌می‌دارد" و مقام معظم رهبری نیز سیره رهبر کبیر انقلاب را طی کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود این فرد خدود در میام ما یک ضایعه است، گاهی به عنوان نماینده از روی دلسوزی نسبت به تعداد بالای سفرهای رئیس جمهور ابراز نگرانی می‌کردم که نهایتا شاهد این حادثه شدیم و به درجه رفیع شهادت که آرزوی همه ما است رسیدند.

وی با بیان اینکه آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کم نظیری بود، سایر شهدا از جمله نماینده ولی فقیه و استاندارد آذربایجان شرقی نیز فرزندان راستین این نظام بودند، گفت: در اصل 131 قانون اساسی برای شرایط کنونی کشور پیش بینی های لازم شده است تا با موافقت مقام معظم رهبری اختیارات و وظایف رئیس جمهور در صورتی که وی فوت یا کناره‌گیری کند و نتواند به کار خود ادامه دهد به معاون اول واگذار می‌شود و شورایی با حضور رئیس قوه مقننه، رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌گردد تا زمینه را برای برگذاری انتخابات طی حداکثر 50 روز آماده نماید و رئیس جمهور بعدی انتخاب شود.

ایزدپناه با اشاره به اینکه مجددا این ضایعه دردناک را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم، ادامه داد: مردم باید با قوت در صحنه باشند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما بن بست نداریم و به راه خود و مسیر آیت الله رئیسی ادامه می‌دهیم و امیدواریم روح این شهید از مسئولین آینده کشور راضی باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378734
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار