خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 16:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
امان زاده:

آیا نرخ تعیین شده خرید تضمینی گندم صرفه اقتصادی دارد؟/ کشاورزان انتظار قیمت بالاتری داشتند

عضو ناظر مجلس در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، گفت: در زمینه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم نشست‌های متعدد کارشناسی برگزار شد و این انتظار از سوی نمایندگان بخش خصوصی و ناظرین مجلس وجود داشت تا نرخ خرید تضمینی گندم بیشتر از میزان تعیین شده باشد.

عبدالغفور امان زاده عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای قیمت گذاری و سیاستگذاری حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: در زمینه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم نشست‌های متعدد کارشناسی برگزار شد و این انتظار از سوی نمایندگان بخش خصوصی و ناظرین مجلس وجود داشت تا نرخ خرید تضمینی گندم بیشتر از میزان تعیین شده باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی و آنالیزهایی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در زمینه قیمت گندم در نشست شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی ارائه شد و تلاش کردند تا به قیمت واقعی دست پیدا کنند و برای حمایت از کشاورزان با رئیس جمهور نیز نشست برگزار کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه با همه تفاصیل قیمت معتدلی بر اساس آنالیزهای مختلف برای خرید تضمینی گندم تعیین شده است، عنوان کرد: امیدواریم برای کشاورزان نرخ تعیین شده گندم صرفه اقتصادی داشته باشد تا تولید این محصول استراتژیک تداوم داشته باشد و با افزایش تولید سود کشاورزان افزایش پیدا کند و هزینه های آنها جبران شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: کشاورزان کشور پرتلاش، پرکار و کم توقع هستند و امیدواریم از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم رضایت داشته باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383308
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار