خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/24 - 14:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ذاکر:

آسیب تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان سیب جبران پذیر نیست/دولت شرایط صادرات سیب در مقابل واردات موز و انبه را فراهم کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: دولت برای ثبات در صادرات سیب و تامین نیاز بازار داخلی باید شرایط معامله کالا به کالای سیب را فراهم کند و در مقابل صادرات این محصول سایر محصولات و میوه های وارداتی مورد نیاز بازار داخلی را فراهم کند.

سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص صادرات سیب و موانع پیش روی صادرکنندگان، گفت: حدود یک میلیون و 300 هزار تن سیب و حدود 10 میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی و باغی در استان ارومیه به صورت سالانه تولید می‌شود که رقم بسیار بالایی است. اگر مشکلات این حوزه مدیریت نشود کشور و حوزه کشاورزی دچار آسیب می‌بینند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باغداران هرساله در زمینه محصول سیب با مشکلاتی مواجه هستند و با صدرو بخشنامه‌هایی بازارهای هدف صادراتی و رایزنان را از دست می‌دهیم، افزود: باید زمینه تسهیل صادرات دو میوه سیب و انگور ارومیه فراهم شود تا باغداران با مشکل مواجه نشوند و برای کشور نیز شاهد ارزآوری باشیم.



وی با تاکید بر اینکه اخیرا در تقویم روز ملی سیب ثبت شده و در این روز جشنواره ای برگزار می‌شود، عنوان کرد: علی رغم هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه فروش محصولات کشاورزی ثبات صادرات و فروش وجود ندارد برای این موضوع نیاز است قوانین مناسب تدوین شود.



ذاکر با بیان اینکه آسیب وارد شده در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات سیب و تعلیق کارت بازرگانی تجار غیر قابل بازگشت است، گفت: دولت برای ثبات در صادرات سیب و تامین نیاز بازار داخلی باید شرایط معامله کالا به کالای سیب را فراهم کند و در مقابل صادرات این محصول سایر محصولات و میوه های وارداتی مورد نیاز بازار داخلی را فراهم کند.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صادرکنندگان باید این امکان را داشته باشند که در مقابل صادرات سیب نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی، موز و انبه وارد کشور کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364935
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار