خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 07:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
دهانی:

8 ماه از انسداد بی‌دلیل مرز کله‌گان می‌گذرد/ بازگشایی این مرز انتظار مردم این منطقه از دولت جدید

نماینده مردم سراوان در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه مدت 8 ماه است مرز کله‌گان که تنها راه تامین معیشت مردم گلشن بوده، مسدود شده است گفت: امیدواریم دولت جدید تغییرات مطلوبی در این منطقه از طریق بازگشایی مرز و ایجاد بازارچه مرزی در جهت بهبود معیشت مردم ایجاد کند.

محمد نور دهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به عدم بازگشایی مرز کله‌گان که پیرامون آن در صحن مجلس به وزیر کشور تذکر داده بود، گفت: متاسفانه مدت 8 ماه است این مرز که تنها راه تامین معیشت مردم گلشن بوده، مسدود شده است و برغم پیگیری‌های متعددی که در این زمینه داشتیم اما هنوز بازگشایی نشده است.

نماینده مردم سراوان، مهرستان، سیب و سوران و گلشن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است مسئولان مربوطه با این نگاه که مرز تهدید نبوده و یک فرصت است یا پاسخ منطقی در رابطه با دلیل انسداد این مرز ارائه دهند یا به صورت قانونمند نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: البته ما پیشنهاد داده بودیم که با توجه به اینکه این منطقه 400 کیلومتر مرزی خاکی با پاکستان دارد یک بازارچه مرزی در این مرز همچون بازارچه مرزی ریمدان چابهار ایجاد شود ضمن‌اینکه توجه شود این بازارچه تنها به عده‌ای خاص تعلق نداشته باشد که با استفاده از رانت از این ظرفیت بهره‌مند شوند و باید در اختیار عموم مردم این منطقه باشد تا بتوانند از آن در جهت اشتغال و تامین معیشت استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد:امیدواریم دولت جدید تغییرات مطلوبی در این منطقه از طریق بازگشایی مرز و ایجاد بازارچه مرزی در جهت بهبود معیشت مردم ایجاد کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 380383
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار