خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/03 - 13:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
یزدیان:

100 باب مدرسه در اصفهان در معرض فرونشست قرار دارند/ فرونشست اصفهان تا ایستگاه راه آهن هم رسیده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ باب مدرسه در اصفهان در معرض فرونشست قرار دارند، گفت: اگر اندیشه‌ای اساسی در بحث فرونشست صورت نگیرد، بی تردید خطرات بسیاری به دنبال دارد، جزییات این موضوع را باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم این معضل طبیعی بتازگی تا ایستگاه راه آهن هم رسیده است.

فرونشست

حامد یزدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت فرونشست اصفهان را خطری جدی دانست و گفت: یکی از نتایج کم آبی اصفهان خشکی زاینده رود است، این خشکسالی بیشترین فشار را به آب‌های زیرزمینی وارد کرده است یعنی حداکثر استفاده از آب‌های زیرزمینی منجر شده تا پدیده فرونشست را در اکثر مناطق اصفهان حتی مراکز عمومی همچون مدارس شاهد باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه فرونشست به مناطق مسکونی تاریخی‌ترین استان کشور هم رسیده است، افزود: فرونشست در اکثر مناطق ایران در دشت‌ها رخ داده است اما در اصفهان شاهد رویت این پدیده در مناطق سکونتگاهی، اماکن تاریخی و حتی مدارس نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ باب مدرسه در اصفهان در معرض فرونشست قرار دارند، تاکید کرد: اگر اندیشه‌ای اساسی در بحث فرونشست صورت نگیرد، بی تردید خطرات بسیاری به دنبال دارد؛ جزییات این موضوع را باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم این معضل طبیعی بتازگی تا ایستگاه راه آهن هم رسیده است.

یزدیان با بیان اینکه باید در بودجه سالانه اعتبارات ویژه‌ای برای فرونشست در نظر گرفته شود، اظهار داشت: یکی اشکالات جدی که در کشور وجود دارد عدم وجود قانون فرونشست زمین است، یکی از اقداماتی که باید به صورت جدی پیگیری شود تدوین قانونی برای این معضل طبیعی است، در حال حاضر سازمان‌ و نهادی پاسخ دهنده در برابر فرونشست مشخص نیست، آیا شهرداری متولی اصلی این مهم است یا مدیریت بحران و وزارت راه شهرسازی! تمام موارد عنوان شده نیازمند تدوین قانون مدون یا تنظیم آیین نامه‌ای برای ساخت و ساز در برابر فرونشست است که از اولویت‌های مجلس دوازدهم خواهد بود./

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 379961
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار